مرور و عبور

مرور و عبور

بی‌خبری سازمان تبلیغات از سیگارفروشی حوزه هنری
یک مقام آگاه در سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به مطالب مندرج در برخی مطبوعات، هرگونه ارتباط مرکزیت سازمان تبلیغات اسلامی با شرکت دخانیات در امر تهیه و توزیع سیگار را تکذیب کرد.
 وی با اشاره به رسالت سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اگر بعضی از بخش‌های اقتصادی وابسته به حوزه بدون اطلاع از موافقت این سازمان برای تامین بخشی از هزینه‌های فعالیت‌های هنری حوزه اقدام به دریافت امتیاز پخش سیگار از شرکت دخانیات کرده‌اند مورد تایید مرکزیت سازمان تبلیغات نیست. (صفحه یک)





«مهاجم مقبره» به سری دوم رسید
هنوز چهار روز از نمایش عمومی فیلم «مهاجم مقبره» در سینماهای آمریکا نگذشته که استودیوی پارامونت اعلام کرد به‌زودی قسمت دوم این فیلم را مقابل دوربین می‌برد. در قسمت دوم آنجلینا جولی بار دیگر در نقش لارا کرافت بازی می‌کند و برای بازی در این قسمت درخواست دستمزد بالایی کرده است. این فیلم بر اساس یک بازی رایانه‌ای پرطرفدار ساخته شده است. (صفحه 3)




تخریب محیط‌زیست، خیانت به بشریت است
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب روز گذشته در دیدار اعضای هیات‌علمی همایش محیط‌زیست و دین و فرهنگ و مهمانان خارجی این همایش از تخریب محیط‌زیست به عنوان معضلی جهانی یاد کردند. ایشان تاکید کردند: تخریب‌کنندگان اصلی محیط‌زیست دولت‌های قدرتمندی هستند که در استفاده از سلاح‌های شیمیایی، آزمایش سلاح‌های اتمی و تولید سلاح به هیچ حد و مرز و اصول انسانی پایبند نیستند و بشر در واقع قربانی این قدرتمندان است. ایشان عنصر دین و معنویت را یکی از راه‌های کارآمد و تاثیرگذار در توده مردم برای حفظ محیط‌زیست دانسته و با اشاره به دیدگاه اسلام درباره طبیعت افزودند: از نظر اسلام طبیعت متعلق به انسان و او امانتدار این نعمت الهی برای نسل‌های بعدی است لذا کسی که اقدام به تخریب محیط‌زیست کند به این امانت و نسل‌های بشری خیانت کرده است. (صفحه 2)



گفت‌وگوی بوق اشغال با دکتر شریعتی
همه نام‌های مستعار؟ علی سربداری، محمدعلی عشری، علی مزینانی، شیخ‌علی اسلام‌دوست، محمدعلی آشنا، رفیع‌الدین و شمع.
شغل؟ بهترین شغل یک آدم خوب معلمی است و نویسندگی و من از 18سالگی کارم این دو بوده.
روحیات کودکی؟ میل به تنهایی، سکوت، با خود حرف‌زدن، فکر کردن دائم، تنبلی در کار،‌ حواس‌پرتی خارق‌العاده، نداشتن مشق و خط و عشق به کتاب خواندن.
بهترین شاعر؟ مولوی.
فردوسی؟ به او احترام می‌گذارم اما او رفیق رستم است نه رفیق من و من رفیق رستم. خیلی با هم فرق داریم.
یک تعریف از هنر؟ پنجره‌ای از این عالم به عالم مطلق‌ها و مقدس‌ها و زیبایی‌های زیبا و مقدس و متعالی.
عشق یا دوست‌داشتن؟ دوست داشتن از عشق برتر است. عشق مامور تن است و دوست‌داشتن پیغمبر روح.
رنج یا بی‌رنجی؟ بی‌رنجی مرگ است و شادی مدام جهل. (صفحه 5)



جیره‌بندی آب در تهران قطعی است
چنانچه ظرف سه هفته آینده اقدامات شهروندان و مشترکان به کاهش دست‌کم 15درصد مصارف آب شهری منجر نشود شرکت آب و فاضلاب استان تهران ناگزیر است با اطلاع قبلی برنامه نوبت‌بندی قطع‌ آب را در شهر تهران اجرا کند.
روابط‌عمومی وزارت نیرو گفت: به دنبال سه سال خشکسالی متوالی در کشور، منابع تامین‌کننده آب شهر تهران با کاهش شدیدی مواجه است، به‌طوری‌که علاوه‌بر افت سطح منابع آب زیرزمینی منابع آب‌های سطحی نیز حدود 200 میلیون مترمکعب در سال جاری تنزل کرده است. (صفحه 4)