تراژدی در فلوریدا

99 نفر از ساکنان ساختمان 12طبقه زیر آوار گرفتار شدند

تراژدی در فلوریدا

بخشی از یک ساختمان مسکونی 12طبقه در فلوریدا به‌طور ناگهانی فروریخت. برخی منابع تعداد کشته‌های این حادثه را دست‌کم سه نفر اعلام کرده‌اند.  تعداد مفقودان این حادثه هم که قبلا به وسیله پلیس میامی ۵۱ نفر اعلام شده بود، به ۹۹ نفر افزایش یافته است. خانواده‌ها نگران و چشم‌انتظار هستند و تیم‌های جست‌وجو بی‌وقفه مشغول کارند. هنوز علت فروریختن این ساختمان ۴۰ساله مشخص نشده است. نیمی از ۱۳۰ واحد این برج در اولین ساعات بامداد پنجشنبه فروریخت و از بین رفت. با تاریک شدن هوا در نخستین روز جست‌وجو، صدها نفر از امدادگران با استفاده از دوربین‌های دید در تاریکی و سگ‌های تربیت‌شده، جست‌وجو برای بازماندگان را ادامه دادند. یکی از تیم‌های امدادی از یک پارکینگ زیرزمینی در تلاش برای رسیدن به تعدادی از قربانیان بود.به گفته چارلز باکت، شهردار سرفساید در حومه میامی، حدود یک‌سوم از ساختمان روی هم خوابیده است. وی ادامه داد: مدیر ساختمان به وی اطلاع داد مجتمع آپارتمانی در لحظه فاجعه به‌طور کامل پر شده و احتمال یافتن افراد زنده در زیر ویرانه بسیار کم است.
ران دسانتس، فرماندار ایالت فلوریدا هم که از محل حادثه بازدید کرده می‌گوید نیروهای امدادگر همچنان در وضعیت امداد و نجات هستند و تلاش برای یافتن آسیب‌دیدگان احتمالی ادامه دارد.جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تایید اعلامیه وضع اضطراری فلوریدا، دستور داد کمک فدرال افزون‌بر تلاش‌های ایالتی و محلی به محل حادثه اعزام شود. کاخ‌سفید اعلام کرد این اقدام رئیس‌جمهور به وزارت امنیت داخلی و آژانس مدیریت امور اضطراری فدرال اجازه می‌دهد در زمینه کمک‌رسانی هماهنگی کنند.
یکی از شاهدان حادثه که در لحظه تخریب ساختمان با برادرانش قدم می‌زد، به شبکه سی‌بی‌اس گفت: «ما یک غرش بزرگ شنیدیم و فکر کردم صدای یک موتورسیکلت است. برگشتیم و متوجه ابری از گرد و غبار شدیم که به سمت ما می‌آمد.»
او در ادامه گفت: «پیراهن‌مان را روی صورت‌مان کشیدیم و به سمت محل حادثه دویدیم که یک نگهبان از ساختمان خارج شد. گفتیم چه شده؟‌ گفت ساختمان فروریخت.»
مرد دیگری که شاهد تخریب ساختمان بود، به شبکه سی‌ان‌ان گفت:‌ «شبیه حملات یازدهم سپتامبر بود.»مرد دیگری که همسرش در ساختمان آسیب‌دیده به‌عنوان پرستار خانگی یک زن سالمند کار می‌کند، به نقل از او به یک روزنامه محلی گفت در هنگام حادثه صدای یک انفجار مهیب را شنیده است. او این حادثه را به یک زلزله تشبیه کرد.
طبق گفته مقامات آتش‌نشانی، 35 نفر از زیر آوار بیرون کشیده شده‌اند و جست‌وجو توسط سگ‌های آموزش‌دیده و پهپادها برای یافتن بازماندگان ادامه دارد.
این ساختمان در حال تعمیر و یک ساختمان دیگر در مجاورت آن هم در حال ساخت بوده است. طبق گفته یکی از نجات‌یافتگان این حادثه، تعمیر سقف این ساختمان بیش از یک ماه طول کشیده بود.