هت‌تریک صعود با نسل طلایی

بررسی قرعه‌ تیم‌ملی و واکنش‌ها به آن تا میزبانی و تاریخ بازی‌ها

هت‌تریک صعود با نسل طلایی

 صبح پنجشنبه گذشته، قرعه ایران در مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی مشخص شد و تیم‌ملی به جنگ کره‌جنوبی، امارات، سوریه، عراق و لبنان خواهد رفت تا برای سومین‌بار متوالی به جام‌جهانی صعود کند. بعد از قرعه‌کشی ملی‌پوشان با اقتدار و با‌انگیزه از همه چیز حرف می‌زنند. از صحبت‌های آنها می‌توان فهمید فقط و فقط به صعود می‌اندیشند و برای آنها حذف معنایی ندارد. همان‌طور که بیرانوند دروازه‌بان مطرح ایران به جام‌جم می‌گوید: «حریفان قبل از قرعه‌کشی می‌ترسیدند در گروه ایران باشند. در مجموع گروه‌مان خوب است ولی برایمان فرقی نداشت در کدام گروه قرار بگیریم. مقابل همه این تیم‌ها قبلا بازی کردیم و تجربه خوبی داریم. می‌خواهیم برای سومین‌بار متوالی به جام‌جهانی صعود کنیم.»
دراگان اسکوچیچ سرمربی ایران تنها نماینده حاضر در قرعه‌کشی آنلاین بود. او هم بعد از قرعه‌کشی چنین حرف‌هایی می‌زند: «به بقیه تیم‌ها توجهی نمی‌کنیم. تجربه بازی مقابل عراق و سوریه را داشتیم و برای ما فرقی نمی‌کرد با چه تیمی همگروه شویم و بازی خودمان را انجام می‌دهیم. بازی‌های سختی را در مرحله نهایی داریم و باید در تمام بازی‌ها به پیروزی برسیم، مطمئنا برای حضور در این مرحله انگیزه بالایی داریم.»
سرمربی کره‌جنوبی هم که به ظاهر از قرعه‌کشی راضی است، چنین نظر می‌دهد: «نمی توانیم بگوییم در گروه سختی قرار گرفتیم یا نه. ما از برخی از رقبای خود شناخت داریم. با لبنان بازی کردیم و با ایران هم بازی دوستانه انجام دادیم. باید رقبای خود را بررسی کنیم و برای پیروز شدن مقابل آنها تمام تلاش خود را انجام دهیم. کره‌جنوبی در دوره گذشته جام‌جهانی تلاش زیادی کرد تا به روسیه صعود کند و به نظرم تجربه خوبی در این زمینه دارد.»
 میزبانی
گروه‌ها و برنامه بازی‌ها مشخص شد اما هنوز خبری از اعلام میزبانی نیست. کنفدراسیون فوتبال آسیا تا 25 تیرماه به تیم‌های حاضر در این مرحله فرصت داده تا ورزشگاه میزبان خود یا ورزشگاه بی‌طرف را برای میزبانی‌شان اعلام کنند. گویا عراق و سوریه به دلیل وضعیت حاد کرونا نمی‌توانند میزبان باشند و تیم‌ملی باید در کشور ثالث مقابل‌شان قرار بگیرد. خبرهای اولیه حکایت از آن دارد کنفدراسیون می‌خواهد مسابقات را به صورت متمرکز در دو کشور برگزار کند. فعلا بحث درباره میزبانی عربستان و امارات است اما باید دید واکنش تیم‌های شرقی از جمله ژاپن و کره چه خواهد بود. ایران هم ورزشگاه آزادی را به عنوان میزبان خود در تهران معرفی خواهد کرد. فعلا لبنانی‌ها ادعا کردند بازی‌های خانگی را میزبان هستند. رئیس فدراسیون فوتبال این کشور گفت در ورزشگاه رفیق الحریری صیدا مقابل رقبا قرار می‌گیرند.



سردار در بازی با سوریه نیست
ایران در اولین بازی خود در مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی مقابل سوریه، سردار آزمون گلزن را در اختیار ندارد. این بازیکن در دیدارهای مرحله قبل مقابل بحرین و عراق کارت زرد دریافت کرد تا اولین مسابقه دور نهایی مقابل سوریه را از دست بدهد.