مرور و عبور

مرور و عبور

نوبت‌بندی آب تهران تا آذرماه
وزیر نیرو با اشاره به این‌که مردم تهران در ماه گذشته فقط 3درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کرده‌اند، گفت: به‌دلیل بحران آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران ناچار است برنامه منظم نوبت‌بندی آب را از 16 تیر تا پایان آذرماه به مدت هر روز 12 ساعت اجرا کند.
حبیب‌ا... بی‌طرف گفت: براساس این برنامه تهران به شش منطقه آب تقسیم شده که هر منطقه یک روز در هفته با قطعی آب به مدت 12 ساعت مواجه خواهد شد. به شهروندان تهرانی این اطمینان را می‌دهیم که کیفیت آب وارد شده به سطح تهران در حد مطلوب و استاندارد خواهد بود. (صفحه یک)



وزیر مسکن: زمین‌های کشاورزی را نابود کردیم
علی عبدالعلی‌زاده، وزیر مسکن و شهرسازی گفت: بررسی 20 سال گذشته نشان می‌دهد که توسعه بی‌رویه شهرها ناشی از واگذاری زمین ارزان از سوی این وزارتخانه است.
وی گفت: در بررسی به عمل آمده در سرشماری سال 1355 در شهر تهران 153 نفر در هر هکتار زندگی می‌کردند و این تراکم در سرشماری سال 1375 به 85 نفر در هکتار رسیده است و این نشان می‌دهد که زمین‌های کشاورزی از بین رفته‌ و مردم در زمین‌های وسیع‌تری زندگی کرده‌اند. در این سال‌ها سرمایه قابل‌توجهی صرف عمران و آبادانی تهران شده‌است. قانون تشکیل شورای‌عالی شهرسازی و معماری سال 53 تصویب شده‌ اما این قانون در جمهوری اسلامی از سال 78 اجرایی شده و در این سال‌ها کسی برنامه‌ای برای شهرسازی نداشته است. (صفحه یک)


انتقاد آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی از فضای تند سیاسی کشور
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از مشاجرات و فضای تند سیاسی در کشور انتقاد کرد و گفت در چنین شرایطی قدرت تصمیم‌گیری از مسؤولان سلب خواهد شد.
آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: این بحث‌ها سرگرمی است اگر دشمن می‌‌خواست ما را مشغول کند و از توجه به مشکلات‌مان باز دارد بهتر از این نمی‌توانست عمل کند که خودمان می‌کنیم. اشتغال، خشکسالی، قاچاق کالا و مواد مخدر مسائل اساسی کشور است که باید حل شود. (صفحات یک و دو)



سرمایه‌گذاران خارجی
در راه بورس ایران
روزنامه فایننشال تایمز چاپ لندن نوشت: با اعلام مقررات جدید، بازار سهام تهران به‌زودی به روی سرمایه‌گذاران خارجی باز خواهد شد. قرار است نزدیک به 5درصد از کل ارزش سرمایه‌گذاری بازار بورس تهران به سرمایه‌گذاران خارجی تعلق گیرد. در سال اول این برنامه، خارجی‌ها فقط فقط نیم درصد ارزش سرمایه‌ای این بازار که معادل 45 میلیون دلار است را در اختیار خواهند داشت. (صفحه 4)





غرامت 10 میلیون دلاری فیفا
فیفا 10 میلیون دلار بابت برگزار نشدن رقابت‌های فوتبال قهرمانی باشگاه‌‌های جهان پرداخت می‌‌کند. فیفا تصمیم دارد به هر‌کدام از 12 تیمی که قرار بود در مسابقات لغو شده قهرمانی باشگاه‌های جهان بازی کنند مبلغ 750 هزار دلار اهدا کند.
 12‌تیم مورد نظر پیش از این نیز مبلغ 500 هزار دلار دریافت کرده‌اند. علاوه بر این به فدراسیون فوتبال اسپانیا ــ میزبان این مسابقات ــ نیز یک میلیون دلار پرداخت خواهد شد.