ایده‌هاتو با ویبینو به تصویر بکش!

کارشناسان شرکت «فناوران کارنگ نو ویستا» موفق شده‌اند سایت و اپلیکیشن کاربردی و خلاقانه را با قابلیت طراحی آنلاین در اختیار مخاطبان قرار دهند

ایده‌هاتو با ویبینو به تصویر بکش!

 در سال‌های اخیر با گسترش چشمگیر شبکه‌های اجتماعی و افزایش قابل توجه تعداد کاربران فضای مجازی نیاز به ارائه خدماتی نو در این عرصه احساس می‌شود کهطراحی یکی از اصلی‌ترین بخش‌های آن است. مخاطبان صفحات شخصی و کسب‌وکار‌های اینترنتی روزانه با میلیون‌ها تصویر مواجه می‌شوند که کاربران آنها را برای اهداف متنوعی طراحی کرده‌اند.

برادران آل‌آقا که پیش از آغاز این کسب‌وکار در زمینه بازاریابی و تبلیغات فعالیت می‌کردند با آگاهی از نیاز مخاطب امروز به برنامه‌ای جامع در حوزه تولید محتوا ، سایت و اپلیکیشن«ویبینو» را پیاده سازی کردند. کاوه آل آقا درباره ماجرای تشکیل این شرکت به جام‌جم می‌گوید: « در ابتدا زمینه فعالیت ما بازاریابی و تبلیغات بود و از سال 89 یکی از برترین شرکت های تبلیغاتی شناخته شده در حوزه بازاریابی و تبلیغات بوده‌ایم که با شرکت‌های خارجی و داخلی بسیار معتبری همکاری کرده‌ایم. اما بعد از خروج شرکت های خارجی از کشور شکل کارمان عوض شد و در سال 98 پیاده سازی ساختار ویبینو آغاز گردید.در واقع احساس کردیم مردم به پلتفرمی نیاز دارند که بتوانند از طریق آن بدون طی دوره خاصی مانند فتوشاپ یا پرداخت هزینه گزاف برای سفارش یک پروژه ساده به‌طراحان حرفه‌ای، نیازهای گرافیکی خود را تا حد ممکن برطرف کنند. کاربران زیادی این روزها به طراحی های گرافیکی برای بخش فروش و تبلیغات آنلاین در شبکه‌های اجتماعی  نیاز دارند.
برای بیشتر کسب‌وکار‌های کوچک یا اشخاص عادی فعال در فضای مجازی صرف هزینه و زمان زیاد برای استخدام گرافیست،توضیح ایده و طرح‌های شخصی و در پایان تحویل سفارش ممکن است فرایندی مشکل‌ساز باشد. این در حالی است که استفاده از امکانات موجود در سایت ما تا حد زیادی کار را آسان‌تر می‌کند.»
طراحی 35هزار اثر
از سوی 10هزار کاربر فعال
کاوه‌آل آقا با اشاره به تعداد10 هزار نفری کاربران فعال سایت «ویبینو» در ادامه تصریح می‌کند:«برخلاف بسیاری از اپلیکیشن‌های دیگر که ابزار طراحی در آنان تنها به زبان انگلیسی موجود است، ابزارهای طراحی داخل سایت ما همگی به زبان فارسی با توضیحات کامل در دسترس عموم قرار دارد.تاکنون نزدیک به 35 هزار اثر در زمینه پروژه‌های تحصیلی، شبکه‌های اجتماعی و انواع کسب‌وکار با استفاده از قالب‌های ارائه شده در سایت از سوی کاربران ما طراحی شده است.»
فونت‌های زیبا و رایگان فارسی
مدیر عامل شرکت «فناوران کارنگ نو ویستا» در رابطه با ویژگی‌های منحصربه‌فرد پلتفرم طراحی شده از سوی این گروه توضیح می‌دهد:«سایت ویبینو اولین پلتفرم طراحی گرافیک و تولید محتوا فارسی زبان است. در ویبینو فونت‌های بسیار متنوع و قالب‌های آماده فارسی به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد. همچنین یکی از دلایل استقبال مخاطبان انگلیسی‌زبان از این پلتفرم قیمت بسیار پایین هزینه اشتراک سایت ما در مقایسه با دیگر نمونه‌های خارجی است.»
چالش‌های اینترنت در ایران
آل آقا در پایان با ذکر برخی از مشکلات اقتصادی و کمبود حمایت‌های راهگشا به یکی از مهم‌ترین مسائل پیش روی کاربران پلتفرم‌های ویژه مانند ویبینو پرداخته و می‌گوید: «متاسفانه به دلیل مشکلات شبکه و محدودیت‌های سرعت اینترنت گاهی کاربران ما در ایران نمی‎توانند تجربه خوبی دراستفاده از امکانات سایت داشته باشند واین یکی از مهم‌ترین موانع پیشرفت ما و از جمله دلایلی است که مخاطبان ما گاهی از آن ابراز نارضایتی می‌کنند که امیدواریم با بهبود دسترسی به اینترنت در کشور این مشل نیز رفع شود.»