ناجا همچنان مشغول بررسی ابعاد انفجار پارك ملت

ناجا همچنان مشغول بررسی ابعاد انفجار پارك ملت


بامداد دیروز صدای انفجاری در پارك ملت تهران پیچید و با توجه به وقوع حوادث مشابه طی چند ماه اخیر، زمینه گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای را فراهم آورد.
گزارش‌های اولیه حاكی از ورود نیروی انتظامی، بلافاصله بعد از وقوع این حادثه است. در همین زمینه سردار حمید هداوند، جانشین فرمانده انتظامی تهران اظهار نظر كرد كه این حادثه موضوع خاصی نبود و فقط در یك لحظه صدای انفجاری شنیده شد. وی با بیان این‌كه در این حادثه هیچ ساختمانی تخریب یا دچار حریق نشد، خبر داد كه علت وقوع حادثه، در دست بررسی است و به محض دریافت چرایی این انفجار، جزئیات به اطلاع عموم خواهد رسید. با این وصف، بعد از انتشار اخیر این انفجار، رسانه‌های معاند سعی در امنیتی قلمداد كردن آن داشتند. از سوی دیگر فیلم‌هایی با عنوان انفجار در پارك ملت تهران در فضای مجازی منتشر شد كه به گفته سردار هداوند هیچ‌كدام مربوط به این حادثه نیست.
درمجموع با توجه به وقوع حوادثی كه طی چند ماه گذشته در برخی از مراكز حساس كشور رخ داده، برخی گمانه‌ها به این سمت رفت كه ممكن است حادثه انفجار دیروز بخشی از ادامه سلسله اقدامات خرابكارانه‌ای باشد كه با مجریگری عوامل داخل و هدایت سرویس‌های امنیتی خارج از كشور، به‌وقوع پیوسته است.
موضوع همچنان در دست بررسی است
ابراهیم عزیزی، نایب‌رئیس اول كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌و‌گو با روزنامه جام‌جم درباره آخرین نتایج تحقیقات و بررسی‌های پیرامون حادثه پارك ملت، با بیان این‌كه موضوعاتی از این دست به بررسی همه‌جانبه نیاز دارد، خاطرنشان كرد: «دستگاه‌های مرتبط با این مساله تحقیقات خود را شروع كرده‌اند و نیروی انتظامی مشغول بررسی ابعاد و جزئیات حادثه اخیر است.»
وی به این موضوع هم اشاره كرد كه تا زمانی كه دستگاه‌های ذیربط مشغول بررسی این حادثه هستند، هرگونه گمانه‌زنی و حتی اظهارنظر فاقد اعتبار است.  عزیزی در عین حال افزود بعضی افراد انفجار اخیر را به عنوان عملیاتی هدایت‌شده از سوی سرویس‌های امنیتی خارج از كشور ارزیابی كرده‌اند، در حالی كه بررسی‌های اولیه این موضوع را تایید نمی‌كند. این نماینده مجلس با بیان این‌كه با توجه به حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه، امكانی برای برگزاری جلسه كمیسیون امنیت ملی نبود، تصریح كرد: «همچنان منتظر اعلام نظر دستگاه‌های ذیربط كه پیرامون این انفجار تحقیق می‌كنند، هستیم و در صورتی كه نیاز باشد در كمیسیون امنیت ملی به این موضوع خواهیم پرداخت.»