تأکید معاون سیما  بر ترویج فرهنگ ازدواج و فرزندآوری

تأکید معاون سیما بر ترویج فرهنگ ازدواج و فرزندآوری

  معاون سیما در نشست تکریم از همکاران دارای نعمت چهار فرزند و بیشتر که به مناسبت سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه(س) برگزار شد، گفت:با توجه به راهکارهای سیاستی افزایش جمعیت در کشور، رسانه ملی بر اساس وظیفه ذاتی در مقوله ترویج فرزندآوری و معرفی الگوی خانواده نمونه، مسؤولیت مضاعفی دارد.
دکتر حمید شاه‌آبادی با اشاره به این‌که در سال‌های گذشته با توجه به شرایط کشور، شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» در فضای جامعه حاکم بود، خاطرنشان کرد: اکنون باتوجه به آینده کشور و تأکیدات مقام معظم رهبری، باید ترغیب و تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری موردتوجه ویژه‌ای قرار بگیرد و رسانه ملی مأموریت دارد در این حوزه پیشتاز باشد. موجب خرسندی است که در خانواده سیما افرادی حضور دارند که خود الگوی خانواده نمونه هستند. وی تصریح کرد: وقتی یک‌نهاد مسؤولیت کارهای تبلیغ وترویج فرزندآوری را عهده‌دار می‌شود، لاجرم شخصیت‌ها و چهره‌هایی که در این مسیر گام می‌گذارند، باید خودشان عامل باشند و رسانه ملی هم که متولی این اندیشه درست است در درون خانواده خود باید از این اصل تبعیت کند و پیشرو باشد.
معاون سیما تأکید کرد: رسانه ملی مأموریت جدی دارد تا الگوی خانواده
اسلامی ــ ایرانی را معرفی کند؛ بنابراین لازم است نمایش خانواده‌هایی با چهار فرزند و سایر مؤلفه‌های خانواده مطلوب در برنامه‌سازی و سریال‌ها به‌طور جدی موردتوجه قرار گیرد. سریال «دودکش2» با رویکرد خانواده محوری و چند فرزندی، نمونه موفقی است.
دکترشاه‌آبادی با تأکید بر این‌که ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری امری ضروری است،تصریح کرد:تشویق به فرزندآوری در میان زوج‌ها باید به شکل دقیق موردتوجه قرار گیرد اما نباید فقط به این امر بسنده کرد. اگر تأمل ما در بحث فرزندآوری صرفا تبلیغ باشد، نمی‌توانیم به‌درستی به ابعاد مختلف این مسأله بپردازیم، چراکه اثر تبلیغ محدود است و کارکرد زودگذری دارد.
وی درباره فضای حاکم درخصوص فرزندآوری و فرزند بیشتر هم توضیح داد: نمی‌توان مسائل معیشتی که خانواده‌ها را با موانعی روبه‌رو می‌کند، نادیده گرفت اما تأثیر تبلیغ فرهنگ و سبک زندگی غربی در این باره بیشتر است و متأسفانه سبک زندگی غربی و تجرد به شقوق و اقسام مختلف در برخی خانواده‌ها سرایت پیداکرده است.