انهدام شبكه توزیع داروهای غیرمجاز مرگبار

انهدام شبكه توزیع داروهای غیرمجاز مرگبار

رئیس‌پلیس فتای تهران بزرگ از انهدام یكی از بزرگ‌ترین شبكه‌های توزیع داروهای غیرمجاز در سطح كشور و كشف بیش از ۱۶۰ هزار قلم دارو از آنها خبر داد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح این عملیات گفت: «در چند روز گذشته گزارش‌هایی به پلیس فتا ارسال شده بود كه حاكی از فعالیت افرادی در حوزه فروش داروهای غیرمجاز در فضای مجازی بود. در این رابطه تیمی ویژه، رسیدگی به موضوع را در دستوركار خود قرار داد. در تحقیقات تكمیلی ماموران مشخص شد كه این افراد اقدام به فروش داروهای غیرمجاز مختلف و به‌خصوص داروی گلوریا كرده‌اند. این داروها عوارض وحشتناكی داشته، به‌طوری که حتی پلیس پیش از این نسبت به مصرف آن هشدار داده بود و احتمال مرگ مصرف‌كنندگان این قرص نیز وجود دارد.»
وی ادامه داد: «در جریان تحقیقات، ماموران با افرادی رو‌به‌رو شدند كه جزو نفرات اصلی این باند نبودند. به همین دلیل عملیات شناسایی ادامه پیدا كرد تا این‌كه مدتی بعد ماموران پلیس فتا با استفاده از شیوه و شگردهای پلیسی، متوجه شدند كه سركردگان اصلی باند فروش داروهای غیرمجاز، سه نفر هستند كه از طریق واسطه‌ها اقدام به فروش این داروها كرده‌اند.»
رئیس‌پلیس فتای تهران بزرگ با بیان این‌كه با بررسی‌های بیشتر و اقدامات فنی مشخص شد كه این شبكه در سطح كشور فعال است، گفت: «این افراد با تبلیغات اغواكننده و دروغین تحت عنوان لاغری تضمینی، افزایش وزن و... اقدام به توزیع و فروش این داروها كرده بودند. سرانجام پس از اخذ مجوز قضایی، ماموران در عملیات‌های جداگانه هر سه عضو اصلی این باند را شناسایی و دستگیر كردند. همچنین بیش از ۱۶۰ هزار داروی غیرمجاز از جمله همین قرص‌های گلوریا نیز از محل دستگیری این افراد كشف و ضبط شد.»
معظمی گودرزی با اشاره به تشكیل پرونده برای متهمان دستگیر شده، گفت: «این افراد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. همچنین تحقیقات تكمیلی در این‌خصوص همچنان ادامه دارد.»