نسخه Pdf

مارک و پلو

مارک و پلو

نویسنده: منصور ضابطیان ناشر: مثلث

کرونا حالا یک‌سال‌ونیم است همه را خانه‌نشین کرده. آن‌قدر از سفررفتن دور شده‌ایم که فکر دوباره سفررفتن و دل به جاده زدن شبیه رویا شده است. چمدان‌ها ماه‌های زیادی ا‌ست گوشه کمدها جا خوش کرده‌اند و کسی استرس این را ندارد که ممکن است وسط جاده یادش بیفتد حوله و لباسش را لحظه آخر جا گذاشته یا باید سر راه فلاسک چای هم بخرند.
حالا که آن‌قدر از سفررفتن دوریم زمان مناسبی است کتاب‌های سفرنامه‌ای که وقت نکردیم بخوانیم را دست‌مان بگیریم و نوشته‌ها ما را به جاهای خیلی دور‌ببرند.
 مارک و پلو اولین کتاب از مجموعه‌ کتاب‌های سفرنامه منصور ضابطیان است که در سال 1389 منتشر شده. ضابطیان مرد همه‌فن‌حریف رادیو و تلویزیون بعد از تهیه‌کنندگی، کارگردانی و مجری‌گری حالا سراغ نوشتن و سفرنامه رفته و اتفاقا نتیجه‌‌اش خوب از کار درآمده است. آن‌طور که خود ضابطیان در کتابش نوشته یک روز دوستش به او پیشنهاد سفر به ترکیه را می‌دهد و بعد از آن تجربه‌ای که از سر می‌گذراند سفر و مسافرت به جزء ثابتی از زندگی‌اش تبدیل می‌شود. در این کتاب که تاکنون به چاپ بیستم رسیده است گزارش سفر ضابطیان به کشورهای فرانسه، اسپانیا، لبنان، هند، ایتالیا، ارمنستان، کره‌جنوبی و آمریکا را می‌خوانید. ضابطیان سفرنامه‌های دیگری را هم نوشته و به چاپ رسانده است که از میان آنها می‌توان به مارک و دوپلو، برگ اضافی، چای نعنا، موآ و سه رنگ اشاره کرد. این کتاب را می‌توانید از کتابفروشی‌ها تهیه کنید و اگر هم دوست داشتید نسخه الکترونیک آن را بخوانید می‌توانید به سایت فیدیبو بروید و آن را دانلود کنید.

ضمیمه چار دیواری