نسخه Pdf

پدر میناری

پدر میناری

کارگردان: لی ایزاک چانگ

این روزها مهاجرت کلمه غریبی نیست. رفتن از شهری به شهر دیگر یا ساکن شدن در کشوری دیگر مثل گذشته دور از دست نیست. قصه میناری که از خاطرات خود کارگردان الهام گرفته شده درباره مهاجرت است. یک خانواده کره‌ای در دهه 1980 به شهر آرکانزاس مهاجرت‌می‌کنند.
 جیکوب (پدر خانواده) تصمیم می‌گیرد مزرعه 20هکتاری خودش را داشته باشد و بتواند میوه و سبزیجات پرورش دهد. جیکوب و مونیکا (مادر خانواده) تا زمان راه‌اندازی کشاورزی خود در یک جوجه‌کشی کار می‌کنند. اما قرار نیست ماجرا همیشه همین‌طور به خوبی و خوشی پیش برود. جیکوب خیلی آرمانگرایانه فکر می‌کند و به مرور جذب رویای آمریکایی می‌شود و برخلاف او مونیکا نمی‌تواند به ایده‌های جیکوب اطمینان کند و محتاطانه فکر می‌کند. جیکوب که قبلا هم در ایده‌های خود با شکست روبه‌رو شده این‌بار می‌خواهد هم کسب‌وکار خودش را راه بیندازد و هم خودش را به خانواده‌اش ثابت کند. هسته مرکزی فیلم خانواده، امید داشتن، تلاش کردن برای به ثمر رساندن ایده‌ها و ناامید نشدن در این راه است.
این فیلم با استقبال خیلی خوب منتقدین روبه‌رو شد و جوایز مهم و زیادی را به خودش اختصاص داده است: بهترین فیلم جشنواره ساندس در سال 2020، جایزه بهترین بازیگر مکمل زن در اسکار 2021 و بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان در گلدن‌‌گلوب 2021. این فیلم 110 دقیقه‌ای را می‌توانید از دو پلتفرم فیلیمو و ونماوا تماشا کنید.

ضمیمه چار دیواری