مسؤولان و دولت بعدی حل مشكلات خوزستان را  به صورت جدی دنبال كنند

رهبر انقلاب اسلامی پس از دریافت نوبت دوم واكسن كوو ایران بركت:

مسؤولان و دولت بعدی حل مشكلات خوزستان را به صورت جدی دنبال كنند

رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر دیروز پس از دریافت نوبت دوم واكسن كوو ایران بركت با تشكر از مجاهدت‌های مجموعه‌های بهداشت و درمان در مقابله با بیماری و به‌خصوص از زحمات دانشمندان و محققان در تولید واكسن داخلی، بر لزوم استمرار رعایت كامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی تا توقف شیوع بیماری تأكید كردند و در ادامه با اشاره به مشكلات عمیقا دردآور مردم وفادار استان خوزستان در زمینه آب، مسؤولان دستگاه‌های دولتی و غیردولتی را موظف كردند به‌صورت جدی رسیدگی به مشكلات و مسائل مردم خوزستان را دنبال كنند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای اختلال ایجادشده در دسترسی مردم به واكسن را عمدتا ناشی از بدقولی فروشندگان خارجی واكسن خواندند و گفتند: این مساله یك بار دیگر به مردم و مسؤولان كشور یادآوری كرد كه تكیه به دیگران موجب بروز مشكلات می‌شود بنابراین باید بتوانیم در همه مسائل روی پای خود بایستیم.
ایشان افزودند: البته در كنار تولید داخل ناگزیر از تولید خارجی مطمئن نیز استفاده می‌كنیم اما باید با تمركز و تلاش بر روی تولید داخل جلوی منتظر و معطل‌ماندن مردم را گرفت و امیدواریم با توجه مسؤولان، توزیع واكسن به آسانی و روانی كامل در بین مردم انجام شود.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به جهش‌های پی‌درپی ویروس و باقی‌ماندن خطرات آن، مردم را به استمرار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی فراخواندند و گفتند: طولانی‌شدن قضیه بیماری نباید موجب كاهش حساسیت‌ها شود و در همه جا ازجمله مراسم‌های گوناگون مذهبی و غیرمذهبی نیز باید اصل را بر رعایت كامل شیوه‌نامه‌های توصیه‌شده از طرف مسؤولین مانند ماسك و فاصله‌گذاری قرار داد.
ایشان خاطرنشان كردند: اگر مردم برای یك دوره، زحمت رعایت كامل شیوه‌نامه‌ها را قبول كنند، بیماری ریشه‌كن یا حداقل شیوع آن و ادامه خطرات جانی و خسارات مالی متوقف می‌شود.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای خطاب به مسؤولان تأكید كردند: دستگاه‌های دولتی به‌صورت جدی از تولید واكسن‌های داخلی پشتیبانی كنند تا این كار به بهترین وجه انجام شود.
رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنان‌شان به مشكلات مردم خوزستان اشاره كردند و گفتند: در روزهای اخیر یكی از نگرانی‌های واقعا دردآور، مساله آب خوزستان و مشكلات مردم بود.  ایشان با گلایه از رعایت‌نشدن توصیه‌های متعدد قبلی درباره آب خوزستان و فاضلاب اهواز افزودند: اگر آن توصیه‌ها مورد توجه قرار می‌گرفت مسلما این وضع ایجاد نمی‌شد كه مردم وفادار خوزستان را با وجود این‌همه امكانات و استعدادهای طبیعی و كارخانجات در استان، ناراضی و ناراحت كند.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای خاطرنشان كردند: مردم ناراحتی خود را بروز دادند اما هیچ گله‌ای از آنها نمی‌توان داشت چراكه مساله آب آن‌هم در آن آب‌وهوای گرم خوزستان مساله كوچكی نیست.
ایشان با اشاره به حضور وفادارانه و فداكارانه مردم خوزستان در خط مقدم مشكلات هشت سال دفاع مقدس گفتند: این مردم نباید دچار مشكلات باشند و اگر در وقت خود به كار مردم رسیدگی می‌شد، این وضعیت ایجاد نمی‌شد.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اكنون كه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی مشغول به كار شدند، و همچنین دولت بعدی كه بر سر كار خواهد آمد، كارها را به صورت جدی دنبال كنند.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای همچنین مردم را به مراقبت در مقابل توطئه‌های دشمن توصیه كردند و گفتند: دشمن به دنبال آن است كه از هر چیز علیه انقلاب و كشور و مصالح مردم استفاده كند بنابراین باید مراقبت شود كه بهانه‌ای به دست آن داده نشود.