نسخه Pdf

دروازه مردگان

دروازه مردگان

نویسنده: حمیدرضا شاه‌آبادی نشر: افق

اگر بخواهیم اسم چند نویسنده معتبر در حوزه ادبیات کودک و نوجوان را نام ببریم حتما اسم حمیدرضا شاه‌آبادی جزو چند گزینه اول خواهد بود. او فعالیت ادبی‌اش را از سال 1376 شروع کرده و آثارش همیشه موردتوجه مخاطبان و منتقدان قرارگرفته است که از میان آنها می‌توان به لالایی برای دختر مرده، وقتی مژی گم شد و هیچ‌کس جرأتش را ندارد، اشاره کرد. رمان سه‌جلدی دروازه مردگان که در ژانر وحشت برای نوجوانان نوشته‌شده، آخرین اثر شاه‌آبادی است که جلد سوم آن در سال 1399 منتشرشده است.
جلد اول: دروازه مردگان؛ قبرستان عمودی، جلد دوم: دروازه مردگان؛ شب خندق و جلد سوم: دروازه مردگان؛ چاه تاریکی نام دارد که جلد اول این کتاب برنده جایزه کتاب سال شده و در هفدهمین جشنواره کتاب رشد در گروه داستان و رمان نوجوان و جوان نیز به‌عنوان اثر برگزیده انتخاب‌شده است. وقایع این رمان در زمان حاضر و دوره قاجار اتفاق می‌افتد.
پسر نوجوانی به نام مجید، جزوه دستنویسی قدیمی را پیدا می‌کند که شرح زندگی فردی است در دوره ناصرالدین‌شاه و مرور این خاطرات پای او را به عمارتی در حوالی بازار باز می‌کند. آنچه در این خانه اهمیت دارد، دیوارهای خیلی بلندی است که جنازه‌هایی در آن قرار دارد و این دیوارها به یک قبرستان عمودی تبدیل‌شده‌اند. مجموعه رمان دروازه مردگان برای نوجوانان نوشته‌شده اما آنقدر جذابیت و کشش دارد که حتی والدین و افرادی با سنین بالاتر هم می‌توانند آن را بخوانند.

ضمیمه کلیک