نسخه Pdf

مادرکشی

مادرکشی

کارگردان: کمیل سوهانی تهیه‌کننده: محمد شکیبانیا

این روزها اگر به تیتر روزنامه‌ها نگاهی بیندازید و بخش‌های مختلف خبری را دنبال کنید همه در یک جمله خلاصه می‌شود: بحران آب، خشکسالی و پیامدهای آن. آنچه مردم این روزها به‌شدت درگیر آن هستند، کمبود آب است و همه‌جا صحبت از مصرف درست آب است.
مستند مادرکشی که سال 1394 ساخته شده به وضعیت حکمرانی آب در ایران، نگاهی آسیب‌شناسانه دارد. این فیلم که با رویکردی پژوهشی ساخته‌شده، تلاش می‌کند علاوه بر به تصویر کشیدن نتایج بحران آب، علل مختلف به‌وجود آمدن این بحران را در ایران هم
بررسی کند.
سازندگان این مستند با توجه به مدارک، تصاویر و پژوهش‌هایی که انجام داده‌اند سدسازی بی‌رویه، از بین رفتن منابع آب زیرزمینی، بهره‌وری پایین و برنامه‌ریزی غلط در کشاورزی و حفر بی‌رویه چاه‌های عمیق را علل بحرانی می‌دانند که امروز با آن درگیر هستیم. دوربین مستند سراغ کشاورزان، صنعتگران و سایر مشاغلی که به‌نوعی در این وضعیت گرفتار مشکل شده‌اند هم می‌رود و علل این بحران از نگاه آنها بررسی می‌شود.
مادرکشی در پنجمین جشنواره فیلم سبز تهران، جایزه بهترین فیلم در بخش بین‌الملل را دریافت کرد و کارگردانش هم جایزه بهترین کارگردانی مستند بلند را به خودش اختصاص داد. اگر می‌خواهید تصویری دقیق‌تر از وضعیت آب و بحران آب را در ایران ببینید حتما این مستند را به تماشا بنشینید. این مستند 76 دقیقه‌ای را می‌توانید از سایت آپارات یا هاشور تماشا کنید.

ضمیمه کلیک