لیگ در حد المپیک

همه اتفاقات مهم هفته بیست و نهم لیگ‌برتر

لیگ در حد المپیک

هفته ما قبل آخر لیگ‌برتر در اوج حساسیت برگزار شد و به روایت دیگری، در حد «المپیک» بود. 24 گل به ثمر رسید و در واقع یکی از پرگل‌ترین هفته‌های فصل بود. اتفاقات جذاب هفته بیست‌و‌نهم لیگ را مرور می‌کنیم.
چه می‌کنه فرهاد و تیمش
استقلال تهران بدون حتی یک جلسه تمرین و با حضور بازیکنان جوانی چون سینا خادم‌پور، مهدی مهدی‌پور و متین کریم‌زاده موفق شد نساجی آماده را در قائمشهر ببرد. ترکیب استقلال کلا ترکیب نیمکت‌نشین‌ها بود و فرهاد از بازیکنانی چون اسماعیلی، قائدی، ریگی، رضاوند، حسینی و... استفاده نکرد. مجیدی و تیمش 3 بر یک برنده شدند و نشان دادند آمادگی بالایی دارند. آیا آنها می‌توانند قهرمان جام‌حذفی شوند؟
عبدی: گلزنی من حاصل تلاش همه بود
پرسپولیس هر چند با یک گل از حریف خود عقب بود ولی در نهایت با تعویض طلایی یحیی برنده شد. مهدی عبدی مقابل تراکتور ستاره‌ قرمزها بود. دو گل زد تا در دو بازی آمار گل‌های زده‌اش را به عدد 4 برساند. این مهاجم گلزن حالا 8 گله شده و تنها یک گل از احمد نوراللهی کمتر دارد. مهدی در واکنش به این درخشش می‌گوید: «حاصل کار و تلاش همه تیم بود.» نوراللهی هم اضافه می‌کند: «همه از جان مایه گذاشتند تا برنده شویم.» فارغ از بازی، حاشیه‌ای‌ترین نکته بازی دل‌پیچه فیروز کریمی بود. او در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «با وجود این‌که دل‌پیچه داشتم اما با هزار بدبختی به نشست آمدم. این کار معنی ندارد. اگر به نشست نیاییم هم جریمه می‌شویم و محروم‌مان می‌کنند.»
جنجال در اهواز
جنجالی‌ترین بازی هفته فولاد و صنعت نفت شد. در این مسابقه تیم نکونام برتر بود و در نهایت 2 بر صفر برنده شد. اواخر بازی و در جر و بحث‌های لب خط، یکی از دستیاران نکونام خطاب به پورموسوی سرمربی صنعت گفت: «جادوگر». او هم که تصور می‌کرد این کلمه را از زبان نکونام شنیده در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی حمله تمام عیاری به کاپیتان سابق تیم‌ملی کرد؛ آن هم با این جملات: «به من تهمت زدند و گفتند جادوگر. همین الان ثابت می‌کنم جادوگر کیست. 2 سال گذشته روی خط دروازه چه کسی آب ریختند که دوربین آن را نشان داد؟ در بازی با استقلال چه کسی گفت
«اجی، مجی»؟ روباه در کدام بازی وارد زمین شد؟ در باشگاه فولاد «فلانی» چه کاره‌ است که هر هفته در هر بازی از مسیر بندرعباس به اهواز می‌آید؟ با تمام وجود مقابل نکونام می‌ایستم و اجازه نمی‌دهم او در این استان مربیگری کند چون در حضور همه به من که فرزند خوزستان هستم، توهین کرد.»  نکونام اما خیلی خونسرد و در پاسخ به اظهارات تند پورموسوی گفت: «من چنین کلمه‌ای به او نگفتم.»
هفته آخر، هفته مرگ و زندگی
تیم سقوط کننده دوم به لیگ دسته یک هم مشخص نشد. ذوب‌آهن دربی اصفهان را با بدشانسی محض به سپاهان باخت. آنها یک پنالتی خراب کردند. سایپا اما در کرج موفق شد آلومینیوم اراک را با یک گل شکست دهد و هم‌امتیاز ذوبی‌ها شود. در هفته آخر تیم اصفهانی در خانه میزبان مس رفسنجان است ولی سایپا در یک بازی بسیار سخت به مصاف تراکتوری می‌رود که برای سهمیه می‌جنگد. بنابراین روی کاغذ شانس ذوب‌ بیشتر است. در هفته آخر اما بازی‌های حیاتی دیگری هم هست. پرسپولیس برای قهرمانی به مصاف پیکان می‌رود و سپاهان هم در نبردی دشوار مقابل استقلال قرار می‌گیرد.
اوضاع عجیب فکری و منصوریان
اوضاع بدی برای دو مربی استقلالی لیگ به وجود آمده است. خبرهای رسیده از خوزستان و اراک حکایت از آن دارد محمود فکری و منصوریان فصل بعد باید با نیمکت تیم‌های نفت مسجد سلیمان و آلومینیوم اراک خداحافظی کنند. جالب اینجاست که هر دو 5 هفته متوالی باخته‌اند و در هفته آخر هم باید مقابل هم قرار بگیرند!