مرور و عبور

مرور و عبور

«ارتفاع‌پست» به قلم اصغر فرهادی
فیلم «ارتفاع‌پست» نام موقت فیلمنامه‌ای سینمایی است که اصغر فرهادی، نویسنده و کارگردان داستان یک شهر آن را نوشته است. این فیلمنامه براساس طرحی از حاتمی‌کیا در مدت زمان حدود دو ماه نوشته شده است. فرهادی درباره فیلمنامه ارتفاع‌پست به جام‌جم گفت: فیلم درباره آدم‌هایی است که به وسیله هواپیما از شهری جنوبی به شهر دیگری در جنوب می‌روند و تمام داستان فیلم در فضای هواپیما و در مدت یک ساعت‌ونیم تا دو ساعت رخ می‌دهد.
ارتفاع پست براساس یک داستان واقعی نوشته‌شده و فرهادی با آدم‌هایی واقعی که ماجرا را شکل داده‌اند گفت‌وگو کرده و تحقیقات زیادی در این زمینه انجام داده است.(صفحه3)




«شیطان شب» دادگاهی شد
اولین جلسه از محاکمه علی - ج 37ساله معروف به شیطان شب که متهم به 16قتل عمدی و سرقت‌های متعدد است در شعبه هشت دادگستری شیراز برگزار شد.
این قاتل زمانی دستگیر شد که پس از سرقت منزل فردی به‌نام نوشاد در حالی‌که مسلح بود وقتی از روی دیوار پرید مجروح شد و وقتی به بیمارستان مراجعه کرد کادردرمان به او مشکوک‌شده و به پلیس اطلاع دادند. او در آگاهی به چند فقره سرقت مسلحانه و قتل اعتراف کرد که از میان آنها می‌توان به قتل یک دانشجو و پیرمرد بازنشسته اشاره کرد.(صفحه14)


رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری
معیشت مردم در اولویت است
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در جریان مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری، مردم‌سالاری دینی را حقیقت زنده و درخشان نظام جمهوری اسلامی ذکر کردند. ایشان مردم‌سالاری دینی را والاترین نوع مردم سالاری در جهان برشمرده و افزودند: در جامعه اسلامی مردم با توجه به شان و جایگاهشان در قوانین الهی و در پرتو نور هدایت پروردگار و در چارچوب احکام قرآن و اسلام، سرنوشت اداره کشور را به‌دست می‌گیرند.رهبر انقلاب با اشاره به لزوم شروع و استمرار جدی و بی‌وقفه کار دولت بر تشکیل هر چه سریع‌تر کابینه و همکاری مجلس با دولت در این زمینه تاکید کرده و گفتند: فوری‌ترین کاری که در این دوره جدید باید به آن پرداخته شود توجه به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم و در راس همه ایجاد اشتغال است.( صفحات یک و دو)




قیمت ارز و طلا
دلار آمریکا: 7990ریال
پوند انگلیس: 11260ریال
مارک آلمان: 3540ریال
فرانک فرانسه: 1080ریال
سکه بهار آزادی طرح قدیم: 579000ریال



سکه بهار آزادی طرح جدید: 519000ریال
یک مثقال طلای 18عیار: 244250ریال
یک گرم طلای 18عیار: 53000ریال(صفحه4)




شکست تیم ملی مقابل قطر
میروسلاو بلاژه‌ویچ، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان پس از بازگشت از قطر در مصاحبه‌ای گفت: شکست مقابل تیم ملی قطر آخرین باخت ما خواهد بود.
وی افزود: شکست دو بر یک مقابل تیم ملی قطر گرچه برای من اصلا خوشایند نبود اما این شکست باعث بیداری تیم ملی ایران خواهد شد و دیگر در هیچ میدانی شکست نخواهیم خورد.(صفحه15)




ارسال کمک‌های دارویی ایران به افغانستان
رئیس هلال‌احمر افغانستان اعلام کرد: کمک‌های دارویی هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران برای آوارگان شمال افغانستان در اختیار واحدهای درمانی مستقر در استان بدخشان قرار گرفت. عبدالمتین ادراک روز گذشته گفت: کمک‌های دارویی هلال‌احمر ایران که بیش از دو تن بود طی دو روز گذشته از طریق کشور تاجیکستان برای آوارگان شمال افغانستان ارسال شد.(صفحه13)