فصل دوم سوگ در خانه

فصل دوم سوگ در خانه


سوگواره فیلم كوتاه عاشورایی «سوگ در خانه» با مدیریت مجید مجیدی و با نام «تصویر دهم» امسال هم برگزار می‌شود
نشست خبری دومین سوگواره فیلم كوتاه عاشورایی «سوگ در خانه» دیروز با حضور  مجید مجیدی و به دبیری محمد رهبر، در مجتمع نور یاس برگزار شد. مهر به نقل از رهبر خبر داد در اولین دوره سوگ در خانه از مجموع ۲۲۰ فیلم ۳۳ فیلم را هیأت انتخاب برگزیدند كه این آثار در یكی از پلتفرم‌ها پخش و در نهایت ۱۰ فیلم برگزیده و سه فیلم از سوی مردم به‌عنوان منتخبان مردمی معرفی شدند.
به گفته رهبر این دوره سوگ در خانه به «تصویر دهم» تغییر نام داده و قرار است به صورت مستمر در سال‌های آینده هم برگزار شود.
مجیدی مجیدی كه مدیریت این رویداد را برعهده دارد، امیدوار است هر سال تعداد بیشتری از هنرمندان به این سوگواره بپیوندند و فیلم‌های عاشورایی بیشتری تولید شود. او تاكید كرد: «سال گذشته تمركز بر این بود كه دوربین‌ها در خانه باشد، ولی امسال اعلام می‌كنیم عزیزان این امكان را دارند كه ضمن رعایت پروتكل‌های بهداشتی و دقت و مراقبت از منظرهای دیگر این موضوع را به تصویر بكشند.

زمان همچنان پنج دقیقه است تا در كوتاه‌ترین زمان، زیباترین لحظات منعكس شود. همچنین بنا داشتیم امسال كارگاه‌هایی هم داشته باشیم و برای این امر تداركات لازم را هم دیده بودیم، ولی در شرایطی كه درگیر كرونا هستیم، این امر امكان‌پذیر نیست. امیدواریم سال آینده وركشاپ‌ها را هم داشته باشیم.»
در كنار مجیدی، رضا میركریمی و نیما جاویدی عضو هیات داوران این سوگواره هستند و براساس اظهارات محمد رهبر این رویداد محدودیتی برای شركت هنرمندان ندارند. هر كسی می‌تواند هر تعداد فیلمی كه مدنظر دارد بسازد. هنرمندان تا اربعین فرصت دارند، فیلم‌های خود را بفرستند و اگر شرایط اكران مهیا بود، سه روز اكران عمومی برای فیلم‌ها درنظر گرفته‌شده تا از میان آثار رسیده، مخاطبان بهترین‌ها را انتخاب كنند.
براساس اعلام دبیر این سوگواره، جوایز دوره دوم به این ترتیب است: به سه اثر برتر به ترتیب پنج سكه، چهار سكه و سه سكه تعلق خواهد گرفت. پنج فیلم مردمی هم هركدام یك سكه هدیه می‌گیرند.
اكران عمومی این سوگواره به مدت سه روز در پایان ماه صفر خواهد بود و در صورتی كه همچنان زیر سایه سنگین كرونا مانده باشیم، روز 17ربیع‌الاول همزمان با میلاد پیامبر اعظم(ص) اختتامیه برگزار خواهد شد. شبكه كربلا در پوشش خبری این رویداد همكاری دارد و رایزنی‌هایی برای همراهی تولیت حرم امام حسین(ع) نیز در دست انجام است.