گروگانگیری برای تامین هزینه فرار از كشور

پزشك قلابی با فریب دختر جوان، او را ربود و در باغی زندانی كرد

گروگانگیری برای تامین هزینه فرار از كشور

متهم تحت تعقیب پلیس، برای این‌كه هزینه فرارش به خارج از كشور را تامین كند، دختر مورد علاقه‌اش را ربود.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل مرداد امسال مرد میانسال كارخانه‌داری همراه همسرش به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای جنایی تهران رفتند و با طرح شكایتی مدعی شدند، دختر 27 ساله‌شان برای تعمیر گوشی تلفن همراهش  از خانه بیرون رفته و ناپدید شده است.
پس از این شكایت، پلیس به دنبال ردی از او بود تا این‌كه چهار روز بعد خانواده‌اش به پلیس آگاهی پایتخت رفتند و اعلام كردند، دخترشان در واتس‌اپ برای دختری كه دوستش بوده پیام فرستاده و گفته پسر مورد علاقه‌اش او را ربوده، در باغی زندانی كرده و جانش در خطر است.
جست‌و‌جوهای پلیسی ادامه یافت تا این‌كه دو روز پیش آدرس باغی كه متهم و گروگان در آنجا بودند، شناسایی شد. متهم قبل از فرار بازداشت و گروگان دست و پا بسته در باغ نجات یافت.
دختر جوان در تحقیقات پلیسی گفت: «در اینستاگرام با فرهاد آشنا شدم، مدعی بود پزشك مقیم آلمان است و به ایران بازگشته تا ازدواج كند و بعد با همسرش به آلمان بازگردد. به یكدیگر علاقه‌مند شده و تصمیم به ازدواج گرفتیم. بعد از مدتی متوجه رفت و آمدهای او با افراد خلافكاری شدم كه همگی خالكوبی‌های وحشتناكی روی دستان و چهره‌های‌شان داشتند. به موضوع مشكوك شده و بعد از كارآگاه‌بازی متوجه شدم او یك خلافكار حرفه‌ای است كه در یك پرونده قتل تحت تعقیب پلیس قرار دارد. از فرهاد جدا شده و تهدیدش كردم او را به پلیس لو می‌دهم. او برای این‌كه رازش فاش نشود، مرا ربود و به گروگان گرفت.»
در ادامه تحقیقات، مرد آدمربا  نیز با اعتراف به جرایمش گفت: «با دوستانم در دعوایی شركت كردیم كه مردی كشته شد، دوستم قاتل شد و من به اتهام معاونت در قتل متواری شدم. مدتی فراری بودم، اما پولی نداشتم كه از كشور خارج شوم. در اینستاگرام با دختری آشنا شدم، به دروغ گفتم پزشك مقیم آلمان هستم. او وقتی فهمید خلافكارم، خواست مرا به پلیس لو دهد كه در دیدار آخر به او آبمیوه مسموم دادم. وی را بیهوش كردم و به باغ اجاره‌ای بردم. می‌خواستم با اخاذی از خانواده‌اش، هزینه سفرم به خارج از كشور را تامین كنم.»
حبیب‌ا... صادقی، بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران  با تایید این خبر به جام‌جم گفت:  «با اعتراف متهم، او برای ادامه تحقیقات روانه بازداشتگاه پلیس شد و دختر نجات‌یافته نیز نزد خانواده‌اش بازگشت.»