کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

جسد سومین فرد ناپدید شده در حادثه سیل شهرستان کلیبر، پیدا شد. یکشنبه هفدهم مرداد امسال سیل در چهار روستای شهرستان کلیبر استان آذربایجان‌شرقی خساراتی جدی به تاسیسات زیربنایی، واحدهای مسکونی حریم رودخانه، ادوات کشاورزی، دام‌ها و خودروهای روستاییان وارد کرد. علاوه بر آن باعث شد سه نفر از روستاییان نیز در سیلاب ناپدید شوند. در چند روز گذشته جسد مرد 65 ساله و پسر 12 ساله پیدا شد. اما جسد پسر 14 ساله پیدا نشده بود تا این‌که سرانجام دیروز جسد این فرد گمشده در سیلاب نیز از سوی نیروهای امدادی و بومیان محلی پیدا شد.
انفجار در واحد تولید فشفشه در شهر بلداجی جان زن 36 ساله‌ای را گرفت. ساعت 10 و 44 دقیقه دیروز چهارشنبه بیستم مرداد، انفجاری در یکی از واحدهای تولیدکننده فشفشه در شهر بلداجی شهرستان بروجن رخ داد. نیروهای امدادی در محل حاضر شدند و پی بردند در این حادثه زن 36 ساله‌ای که در این کارخانه کار می‌کرده، بر اثر موج انفجار و شدت جراحات فوت کرده‌است. شعله‌های آتش توسط آتش‌نشانان مهار شد و علت حادثه در دست بررسی است.
بهزیستی درباره ادعای تجاوز به سه دختر معلول در یکی از مراکز نگهداری ارومیه واکنش نشان داد. سعید فریور، مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی دیروز در این باره گفت: چندی قبل ادعایی در فضای مجازی منتشر شد که طی این ادعا اعلام شد سه دختر معلول در یکی از مراکز نگهداری ارومیه مورد تجاوز یکی از کارکنان آن مرکز قرار گرفته است. تجاوز به سه دختر معلول در حد ادعا بود و در حال بررسی از طریق نیروی انتظامی و قوه قضاییه است. تاکنون دلیل محکمه‌پسندی برای این ادعا ثابت نشده‌است. علاوه بر آن هیچ شکایتی در این زمینه از سوی خانواده‌های آنها به ثبت نرسیده و موضوع همچنان در حال بررسی است و اگر شاهد هتک حرمت به معلولان باشیم و این ادعا صحت داشته باشد، با خاطیان به صورت جدی برخورد می‌شود.
چهار عضو باند انتشار عکس و فیلم شخصی افراد در فضای مجازی به قصد اخاذی و تطمیع کاربران، دستگیر شدند. سرهنگ یوسف درویشی، فرمانده انتظامی دهگلان استان کردستان دیروز در این باره گفت: فردی با حضور در پلیس فتا شکایت کرد که فردی ناشناس، از طریق کپی عکس‌های شخصی وی از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی قصد ایجاد مزاحمت دارد. در تحقیقات، شاکی مدعی بود فرد مزاحم با استفاده از هک کردن آی‌دی شخصی وی اقدام به کپی کردن عکس و فیلم‌های شخصی او کرده‌است. پلیس فتا چهار نفر که مجرد بوده و اقدام به انتشار ۱۰ فیلم و عکس‌های شخصی افراد می‌کردند را شناسایی و آنها در عملیات‌های جداگانه‌ای بازداشت شدند. متهمان به جرایم‌شان اعتراف کردند و گفتندکه انگیزه‌شان از این اعمال مجرمانه اخاذی و تطمیع کاربران برای اهداف شخصی خود‌شان بوده‌است.
راننده کرجی تریلر بار اکسیژن خود را با لاستیک‌های پنچر به قائمشهر رساند و جان صد‌ها بیمار کرونایی را نجات داد. شاهرخ بیکدلی، راننده کرجی تریلر هنگام انتقال اکسیژن با تریلی از تهران به قائمشهر بود که در نزدیکی بیمارستان لاستیک تریلی پنچر شد. از آنجا که اکسیژن بیمارستان رو به پایان بود و بیماران به اکسیژن نیاز داشتند، برای تعویض لاستیک توقف نکرد و با همان لاستیک پنچر خودش را به بیمارستان رساند. او به‌دلیل تعویض نکردن لاستیک، دچار خسارت مالی شد، بنابراین مردم قائمشهر تصمیم گرفتند خسارتش را پرداخت کنند اما این راننده‌، پول خسارت را قبول نکرد و خواست که این پول برای بیماران نیازمند هزینه شود.
مردی که به اتهام قتل تحت تعقیب پلیس کرمانشاه بود بعد از 18 سال فرار در یکی از شهرهای استان کرمان بازداشت شد. متهم سال 1382 در شهرستان هرسین فردی را به قتل رساند و متواری شد. از آن موقع پلیس دنبالش بود اما وی مخفیگاهش را مدام عوض می‌کرد تا این‌که دو روز پیش و با گذشت 18 سال از این جنایت، رد قاتل فراری در یکی از شهرستان‌های استان کرمان به دست آمد. ماموران با هماهنگی قضایی به آنجا اعزام شده و قاتل فراری در مخفیگاهش بازداشت شد. او در جریان تحقیقات به قتل مردی که 18 سال قبل او را کشته بود اعتراف کرد اما درباره انگیزه‌اش اظهارات ضد‌و‌نقیضی را مطرح کرده که تحقیقات از وی ادامه دارد.