نمره الف برای دهکده المپیک

نمره الف برای دهکده المپیک

مهدی توتونچی مجری با سابقه شبکه ورزش یکی از عوامل اجرایی برنامه دهکده المپیک است که در بخش سوم این برنامه وظیفه اجرای میز تحلیل را بر عهده داشت. او در گفت‌و‌گویی که با جام جم انجام می دهد از این برنامه و حس و حال آن می گوید:
شما فکر می کنید این برنامه چه جایگاهی نزد مخاطب تلویزیونی دارد؟
در این رابطه دقیقا خود مخاطب باید نظر بدهد اما به عنوان کسی که این برنامه را اجرا می کنم باید بگویم نمره 18 را می دهم. اگر این فضا و این برنامه را دوست نداشتم قطعا آن را اجرا نمی کردم.
پیام اصلی دهکده المپیک برای مخاطب چه بود؟
این‌که مردم، دوستتان داریم! برنامه دهکده المپیک یک ویژه برنامه «مجله طور» است که به صورت زنده در چند بخش تقدیم بینندگان می شد. از چهار و نیم صبح عوامل برنامه دهکده المپیک در شبکه ورزش مستقر می شدند و اتفاقات روز، رویدادها را پوشش می دادیم. این یک برنامه کاملا پخش زنده بود. رویدادهای زنده طبق جدول برنامه ریزی میزبان یعنی ژاپن از طریق شبکه تلویزیونی ورزش پخش می شد. من بیشتر در بخش سوم حضور داشتم که در یک مجله تحلیلی اتفاقات روز را چه برای نمایندگان کشورمان و چه برای سایر کشورها را بررسی می کردیم. در واقع مجله شب اختصاص به تحلیل و بررسی داشت. در میز گفت و گو هم من مجری اصلی بودم و مهمانان مختلفی در این بخش داشتیم. مهمانان ما همه از عنوان داران المپیک های قبلی بودند. مثلا حسین رضازاده، سجاد انوشیروانی و چند ورزشکار دیگر. اگر هم امکان حضور فیزیکی آنها در استودیو نبود آنها را به صورت تلفنی و یا تصویری دعوت می کردیم.
به نحوی می‌خواهم سوال اول را مطرح می کنم، این برنامه چقدر مخاطب را راضی کرده است؟
 بگذارید این سوال را از نقطه نظر خانواده ام پاسخ بدهم. همسرم مبینا نصیری که خود مجری صدا و سیماست می‌گوید به این برنامه 19 می دهد. پدرم هم کارشناس ورزشی است و این برنامه را در حد عالی توصیف می کند. انتظارات من حالا برآورده شده است.
برنامه دهکده المپیک در میان برنامه‌های همنوع خودش چقدر تاثیرگذار بود؟
واقعا نمی دانم برنامه دهکده المپیک را با کدام برنامه مقایسه کنم. هیچ برنامه ای را نمی‌توان با برنامه دیگری مقایسه کنید. ما غالب رشته های ورزشی را پخش می کردیم ، بنابراین رسانه ملی در بخش پخش زنده رویدادهای المپیک خوب عمل کرد. اما اگر با برنامه های یک کشور دیگر مقایسه کنید ابتدا باید به این نکته توجه کرد که به قول فوتبالی‌ها ما چه داشته‌ایم و بعد چه می‌خواهیم تحویل بدهیم. انتظارات باید معقول باشد. من فقط باید یک چیز دیگر بگویم. اگر این برنامه برای خود من جذاب نبود هرگز آن را اجرا نمی‌کردم.