بازگشت باشکوه «علی‌جهان»

لژیونر ایرانی فاینورد، هوادارانش را به وجد آورد

بازگشت باشکوه «علی‌جهان»

دو گل از لژیونر ایرانی فاینورد برای آغاز درخشش در فصل جدید فوتبال اروپا و البته یک مصدومیت ناخواسته که خیلی‌ها را نگران کرد. پنجشنبه شب برای علیر    ضا جهانبخش و هواداران هلندی‌اش هم تلخی داشت و هم شیرینی.
در دیدار برگشت مرحله پلی‌آف لیگ کنفرانس اروپا دو تیم فاینورد هلند و لوزرن سوئیس به مصاف هم رفتند که با برتری سه بر صفر فاینورد به پایان رسید. دیداری که برای هواداران ایرانی اهمیت زیادی داشت تا عملکرد هافبک تیم ملی ایران را تماشا کنند. جهانبخش در این دیدار دو گل از سه گل تیمش را به ثمر رساند تا مهم‌ترین بازیکن تیمش در این دیدار شود. او آنقدر چشم نواز بازی کرد که بعد از مصدومیت در دقیقه 42، با تشویق ایستاده تماشاگران از زمین بیرون رفت.
درخشش علیرضا جهانبخش در بازی فاینورد و لوزرن سوئیس، تعریف رسانه‌های هلندی را به دنبال داشته است.  روزنامه Algemeen Dagblad مطلبش درباره جهانبخش را اینگونه شروع کرده که نمایش وینگر ایرانی فاینورد، طرفداران این تیم را به یاد دورانی انداخت که گراتزیانو پله در این تیم حضور داشت( طبق آمار ترانسفرمارکت، مهاجم ایتالیایی در دو فصل حضورش در فاینورد، در 66 بازی، 55 گل زد و 15 پاس گل داد) و هواداران فاینورد احساس می‌کردند که به جای دیدن مسابقه فوتبال، در حال دیدن یک فیلم سینمایی هستند که قهرمان آن کاری کرد که فاینوردی‌ها دیگر به استیون برگویس، وینگر فصل گذشته این تیم فکر نکنند.
روزنامه تلگراف هلند هم به این نکته اشاره کرده که تا قبل از بازی، برخی‌ها نسبت به تکرار موفقیت جهانبخش در فوتبال هلند شک داشتند منتها او 32 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه را با نمایش فوق‌العاده‌اش تحت تاثیر قرار داد و فاینوردی‌ها را امیدوار کرد که وینگر ایرانی آنها می‌تواند همان بازیکنی باشد که با پیراهن آلکمار آقای گل لیگ هلند شده بود.
درخشش جهانبخش در بازی پنجشنبه شب نوید بازگشت رویایی و درخشش مجددش را می‌دهد. جهانبخش با آلکمار سابقه آقای گلی در لیگ هلند را دارد و اکنون زیر نظر مربی در فاینورد کار می‌کند که سابقه کار کردن با او را در آلکمار دارد. همین مساله باعث شد جهانبخش فاینورد را انتخاب کند و اکنون می‌توانیم بگوییم باید منتظر اخبار هیجان‌انگیزی از درخشش این ستاره ایرانی در فاینورد باشیم.
 علیرضا: مصدومیتم جدی نیست
علیرضا جهانبخش بعد از این درخشش با پیراهن فاینورد به سایت باشگاه گفت: در دقایق ابتدایی بازی احساس درد در پایم داشتم. با این وجود به بازی ادامه دادم و پس از زدن گل اول دوباره این درد را احساس کردم. نمی‌خواستم ریسک کنم ولی از آن طرف خیلی دلم می‌خواست بازی را ادامه دهم.
وی درباره لحظه مصدومیتش گفت: در آن لحظه نمی‌خواستم بیشتر از این ریسک کنم چون احتمال داشت مصدومیتم جدی‌تر شود به همین خاطر از زمین بیرون رفتم. اصلا قصد ندارم حتی یک بازی را به همراه فاینورد حضور نداشته باشم. بعد از گل دوم خیلی از عملکرد خودم راضی بودم.
هافبک ایرانی در ادامه درباره باشگاه فاینورد گفت: فاینورد در حال پیشرفت است. ما در بازی قبل خود مقابل دریتای کوزوو نیز عملکرد خوبی داشتیم. سرمربی تیم نیاز دارد تا بازیکنان را بهتر بشناسد و این کار نیاز به زمان دارد.