تلاش برای ایجاد امید

تلاش برای ایجاد امید


 آدم‌هایی که دست روی دست نگذاشته‌اند و برای حال
خوب عده‌ای از هم‌محله‌ای و همشهری‌هایشان تلاش می‌کنند هنوز هم کم نیستند؛ مجید قنواتی یکی از آنهاست که با فعالیت‌های خیرخواهانه در شهرستان رامهرمز برای بهبود اوضاع زندگی اهالی این شهرستان تلاش می‌کند. هدفی که برای رسیدن به آن از هیچ کوششی دریغ نکرده است. وی می‌گوید از اولین روزهای شیوع ویروس کرونا فعالیت‌هایش را شروع کرده است: «برای این کار باید فکری اساسی می‌کردیم و با عده‌ای دیگر از دوستان در رامهرمز، قرارگاه جهادی امام‌رضا را برقرار کردیم.» قرارگاهی که همان‌طور که از اسمش معلوم است باید قرار بی‌قراران باشد: «قرارگاهی کاملا مردمی که در اولین روزهایش کاهش شیوع کرونا در این شهرستان را هدف قرار دادیم؛ ضدعفونی‌کردن معابر، ساخت تونل سلامت، تولید ماسک و توزیع بسته‌های معیشتی از اولین اقداماتی بود که برای مقابله با این بحران، در پیش گرفتیم.» اما همین که پای‌شان به مسیرهای خدمت‌رسانی و فعالیت‌های جهادی باز شد به ضعف‌های دیگر شهر و محله‌شان آگاه شده و سعی کردند قدم‌های بزرگ‌تری بردارند: «راستش را بخواهید از گوشه و کنار خبردار شدیم که با توجه به شرایط سخت زندگی برای اهالی رامهرمز، امید به زندگی در بین شهروندان پایین آمده است. موضوعی که سعی کردیم با آن واقع‌بینانه برخورد کنیم و خواستیم دست از پنهان‌کاری برداریم و به دنبال راه چاره باشیم.» اتفاقی که افتاد و اعضای گروه با شناسایی افرادی که دچار این حالت شده بودند، سعی کردند گره از مشکلات آنها باز کنند. قنواتی دراین‌باره ادامه می‌دهد: «در واقع سختی زندگی و گذران معیشتی باعث اتفاق‌های ناخوشایندی در بین مردم
شده ‌ بود.»
 اتفاقی که مجید قنواتی به همراه دیگر اعضای قرارگاه و مشاوران و کارشناسان به آن ورود و نقطه‌ضعف هرکدام را پیدا کردند. برای نمونه آنها با تهیه نوشت‌افزار و گوشی‌های هوشمند مشکلات دانش‌آموزانی را که از تحصیل جامانده بودند برطرف کردند؛ اتفاقی که شاید به ظاهر ساده بیاید اما می‌تواند احساس ناخوشایند یک دانش‌آموز را کم و امید را در دلش زنده کند.
 قنواتی از خانواده‌هایی می‌گوید که زندگی در تک‌اتاق‌هایی کوچک، بدون وسایل‌اولیه زندگی امید را از دلش برده است: «نمی‌گوییم حالا همه‌چیز برقرار شده اما قصدمان این بود که خانه‌به‌خانه و خانواده‌به‌خانواده بگردیم و نیازها را شناسایی و رفع کنیم؛ اتفاقی که می‌تواند امید را در دل برخی دوباره زنده کند.»