تايیدیه‌ای بر «کروئلا 2»

تايیدیه‌ای بر «کروئلا 2»

اما استون تأيید کرد که در قسمت دوم اکشن فانتزی «کروئلا» بازی می‌کند. به این ترتیب شایعات مربوط به تولید یا عدم‌تولید کروئلا 2 به پایان خود رسید. بازیگر در مصاحبه‌ای اعلام کرد طی یک‌ماه گدشته مشغول مذاکره با مدیران کمپانی والت‌دیزنی بوده و چند روز قبل، قرارداد همکاری را با آنها به امضا رسانده است. از اوایل ماه ژوئن که اخبار مربوط به تولید احتمالی دومین قسمت فیلم در رسانه‌ها انعکاس یافت، نسبت به حضور استون در آن ابراز شک و تردید می‌شد.
کروئلا پیش‌درآمدی بر کارتون و نسخه زنده «101 سگ خالدار» است و داستان را از زاویه نگاه شخصیت منفی آن تعریف می‌کند. در این داستان، زندگی شخصیت شرور فیلم کروئلا از دوران کودکی‌اش تعریف می‌شود. در نسخه زنده سینمایی 101‌سگ خالدار، گلن گلوز نقش دوران بزرگسالی این زن را بازی کرد.
کریگ گیلسپی، کارگردان قسمت اول کروئلا، پشت دوربین قسمت دوم قرار خواهد گرفت. او فیلم را براساس فیلمنامه‌ای از تونی مک نامارا کارگردانی می‌کند. هر دوی اینها از مدتی قبل اظهار امیدواری کرده بودند قسمت‌های بعدی این اکشن فانتزی در دستور کار تهیه‌کنندگانش قرار گیرد.
حدود دو هفته قبل که اسکارلت جوهانسن نسبت به پخش استریم اکشن ابرقهرمانانه «بلک ویدو/ بیوه سیاه» علیه مدیران والت‌دیزنی شکایت کرد، اهل فن اعلام کرد ممکن است این شکایت در تصمیم استون برای بازی در قسمت دوم کروئلا تاثیر بگذارد. کروئلا هم مثل بلک ویدو همزمان با پخش در سالن‌های سینما، به صورت استریم از دیزنی‌پلاس پخش شد.
کروئلا زمان اکران عمومی توانست 85 میلیون دلار در آمریکای‌شمالی فروش کند. فروش فیلم در بقیه کشورهای دنیا هم حدود 135 میلیون دلار شد. ظاهرا چنین به نظر می‌رسد که فروش جهانی 220 میلیون دلاری فیلم، توانسته نظر مثبت مدیران والت‌دیزنی را جلب کند که حاضر به تولید قسمت دیگری از آن شده‌اند. این فیلم در کنار بلک ویدو و «سفر کروز جنگلی» دواین جانسن، اولین تولیدات بلاک باستر کمپانی والت‌دیزنی بودند که در دوران پاندمی اکران عمومی شدند.
فعلا اطلاعی از داستان قسمت دوم در دست نیست، هر‌چند به نظر می‌رسد این داستان ماجراجویی‌های دوران جوانی شخصیت اصلی‌اش را دنبال خواهد کرد. زمانی هم برای شروع کار تولید و فیلمبرداری آن اعلام و تعیین نشده است.‌/ورایتی