و حالا نقش کارآگاه

و حالا نقش کارآگاه

امیلی بلانت که با دومین قسمت «مکانی ساکت» تحسین منتقدان و تماشاگران را برانگیخت، در فیلم تازه‌اش در نقش یک کارآگاه ماهر و سمج ظاهر خواهد شد. «گراند برکینگ» با سرمایه دواین جانسن تهیه می‌شود و حال و هوایی اکشن و ماجراجویانه دارد. البته اکشن بودن داستان مانع از آن نمی‌شود که براساس یک ماجرا و شخصیت واقعی ساخته شود. در حقیقت، بلانت در فیلم در قالب شخصیت کیت وارن یکی از زنان سرشناس دوران جنگ داخلی آمریکا ظاهر خواهد شد.
به گفته جانسن، وارن در سطح وسیعی شناخته نشده و کمتر کسی چیزی درباره‌اش می‌داند. فیلم هم به همین دلیل ساخته می‌شود، تا مردم و تماشاگران را با او و کارهایش آشنا کند. با این حال، تاثیر فعالیت‌های این خانم مبارز روی جامعه آمریکا غیرقابل‌انکار است و تاریخ‌نویسان از تاثیر بزرگ او در این رابطه نوشته‌اند. به گفته تاریخ‌نویسان، او شرلوک هلمز واقعی دوران خود بوده است و در سال 1860 توانسته به حل چندین پرونده مرموز اجتماعی بپردازد.
اقدامات سرسختانه وارن، راه را برای ورود خانم‌ها به دنیای مردانه کارآگاهی باز و هموار کرد. این در حالی است که او در دوران جنگ داخلی آمریکا با سرویس‌های جاسوسی و امنیتی هم همکاری نزدیکی داشت. بلانت در رابطه با نقشی که قرار است بازی کند، می‌گوید:« شاید ایفای نقش یک ابرقهرمان به من واگذار نشده باشد، اما بازی در نقش خانم وارن دست‌کمی از حضور در یک فیلم کمیک‌استریپی ابرقهرمانانه ندارد!»
هنوز هیچ کمپانی بزرگ فیلمسازی وظیفه توزیع فیلم را به‌عهده نگرفته و کارگردانی هم برایش انتخاب نشده است. ظاهرا کلید فیلمبرداری این اکشن ماجراجویانه، قبل از پایان سال جاری میلادی زده می‌شود. جانسن که در «سفر کروز جنگلی» با بلانت همبازی بوده، می‌گوید، بعد از دیدن جدیت او سر صحنه فیلمبرداری تصمیم گرفت او را برای بازی در نقش یک شرلوک هلمز زنانه انتخاب کند./موویز