اگر با چشمان خودم نمی‌دیدم!

اگر با چشمان خودم نمی‌دیدم!

مرتضی رضایی ورزش

شنبه شب؛ آخرین ساعات از سی‌ام مردادماه بود که فرهاد مجیدی از باشگاه استقلال بیرون آمد. کمی عصبی به نظر می‌رسید. بر خلاف همیشه سریع گازش را نگرفت که برود. ایستاد و با خبرنگارانی که مقابل در باشگاه منتظر بودند حرف زد. حرف زد و هرچه در دلش بود را بیرون ریخت ولی انگار منتظر پرسیدن یک سوال بود. بالاخره یکی گفت:«آقا فرهاد!این درست است که می‌گویند بازیکنان رقم‌هایی عجیب و غریب پیشنهاد می‌دهند؟»
خبرنگار که سوال را پرسید، مجیدی حرفی را زد که باید اعتراف کنم انتظارش را نداشتم. نمی‌دانم چرا. اما فکر نمی‌کردم مجیدی این حرف را بزند. فرهاد گفت: «اگر با چشمان خودم نمی‌دیدم. عجیب و غریب است. اگر از طرف باشگاه به من می‌گفتند که بازیکنان چنین رقم‌هایی را درخواست کرده‌اند باور نمی‌کردم اما این رقم‌های عجیب و غریب را با چشمان خودم دیدم.»
استقلال و پرسپولیس در تکاپو برای تمدید قرارداد بازیکنان‌شان هستند. البته در این بین چند بازیکن جدید هم قرار است به جمع آنها اضافه شود اما یک سری بازیکنان به خصوص بازیکنان استقلال رقم‌هایی را به باشگاه پیشنهاد داده‌اند که حتی صدای فرهاد مجیدی هم درآمده است. فرهادی که در ماه‌های اخیر با باشگاه و مدیریت آن مشکل داشته و به قول خودش اگر این بار هم با چشمان خودش نمی‌دید این چیزها را باور نمی‌کرد.
اما رقم‌های پیشنهادی مگر چقدر است که چشمان مجیدی را هم گرد کرده؟ از باشگاه آبی‌ها خبر می‌رسد که یکی از بازیکنان که اتفاقا حاشیه‌های زیادی را هم با بازیکن تیم رقیب در ماه‌های گذشته داشته، در تیمش بازیکن ثابت نبوده و گل‌های زیادی هم نزده پیشنهادی نزدیک به 8 میلیارد تومان داده است!
یکی دیگر خواسته تا علاوه بر رقم دریافتی آپشن‌های مختلفی از جمله حضور در بازی‌ها، حضور در لیگ قهرمانان، قهرمانی در لیگ و جام‌حذفی و ...به بندهای قراردادش اضافه شود.
این اتفاق در پرسپولیس هم افتاده است. مثل همین ماجرای احمد نوراللهی که باشگاه پرسپولیس خیلی شفاف خواسته‌های او را منتشر کرد. خواسته‌هایی که اگر نوراللهی در این تیم می‌ماند رقم دریافتی او را فراتر از 17 میلیارد تومان می‌کرد.همه اینها به کنار؛ آنچه که از حرف فرهاد مجیدی می‌شود نکته برداشت این است که خیلی‌ها در فوتبال ایران  خیلی از اتفاقات را به چشم ندیده‌اند و باور کرده‌اند! بازیکنان زیادی بوده‌اند که بازارگرمی کرده و رقم قرارداد خودشان را بالا برده‌اند. باشگاه و کادر فنی را مقابل هوادار قرارداده و در نهایت با رقمی فراتر از آنچه که بیارزند یا در تیم مانده‌اند و یا به تیم‌های دیگر رفته‌اند.
چند مربی و سرمربی مثل فرهاد مجیدی باید باشند تا با چشمان خودشان حقایق را ببینند؟ کلیپ معرفی احمد نوراللهی در روزی که خبر جدایی‌اش از پرسپولیس منتشر می‌شود روی خروجی سایت باشگاه الشباب الاهلی قرار می‌گیرد. این کلیپ یک پیام دارد و کاملا مشخص است که نوراللهی از قبل به آنجا رفته که حتی کلیپش را هم ساخته‌اند. حالا دیگر انتشار پیام در اینستاگرام و قراردادن باشگاه رودرروی هوادار چه فایده‌ای دارد؟
چشم‌ها را باید باز کرد. دلال‌ها در فوتبال ایران جولان می‌دهند و این سیاست همه ساله آنهاست که اتفاقا جواب هم می‌دهد! امروز فرهاد مجیدی با چشمان خودش دید و شاید فردا سایر مربیان. شاید اتفاق‌های خوبی بیفتد و شاید دست خیلی‌ها از این فوتبال کثیف بریده شود و شاید... می‌شود به آینده این فوتبال امیدوار بود؟