شاه ماهی در امارات

با رقمی به ارزش 60 میلیارد تومان، مهدی قائدی از استقلال جدا شد

شاه ماهی در امارات

حرف فرزاد مجیدی مقابل در باشگاه استقلال شاید آخرین مرهمی بود بر زخم‌های هواداران. حرفی که دروغ بود اما هوادار باور کرد که راست است.«آقا فرزاد مهدی رفت؟ تموم شد؟» و «نه» هایی که مجیدی گفت یک دروغ راست بود! چه باید می‌گفت فرزاد؟ می‌گفت:«آره» که هواداران سین جیمش کنند؟ آقای هوادار! راستش را ما به شما می‌گوییم؛ قائدی حالا بازیکن شباب الاهلی است و تمام. هر چند خودتان هم می‌دانید اما نمی‌خواستید دیروز این را قبول کنید،چون اگر این طور نبود به فرزاد مجیدی نمی‌گفتید:«دروغ نگی،دروغ بگی با من طرف هستی!»

شرط اصلی استقلال برای جدایی، آورده مالی بود
از آخرین روزهای سال 98،آنجا که استقلال در لیگ قهرمانان آسیا با الکویت همگروه بود، مهدی قائدی  چشم تیم‌های عربی را گرفت. از همان روزها مشخص بود شاه ماهی آبی‌ها در این تیم نخواهدماند و دیر یا زود یک پیام خداحافظی می‌گذارد و تمام.کاری که قائدی  دیروز انجام داد. قائدی  در ابتدای حضور در استقلال با این تیم قرارداد سه‌ساله بست و پس از آن این قرارداد را برای دو فصل دیگر تمدید کرد. اصلا یکی از شرط‌های مدیران استقلال این بود اگر مهدی روزی خواست از تیم برود، باید رقمی گیر باشگاه بیاید.
مثل خیلی‌ها بی‌معرفت نبود
مهدی قائدی  از استقلال رفت اما مثل خیلی‌ها بی‌معرفت نبود. می‌توانست فشار بیاورد و در استقلال بماند تا قراردادش به پایان برسد.او ستاره تیمش بود و هر حرکتی که می‌کرد هوادار پشتش می‌ایستاد. با این حال و در بدترین روزهایی که استقلال نیاز به پول دارد قائدی  انتقالی را رقم زد که هم گره از خیلی مشکلات خودش باز شود و هم گره از خیلی مشکلات باشگاه. او معرفت را در حق تیمش تمام کرد و حالا حداقل خیالش از این راحت است که حق باشگاهی را که در تکاملش نقش داشته، داده است.
چرا مجیدی موافق فروش قائدی  بود؟
در همان مصاحبه یکی دو هفته قبل مجیدی که همه را از لب تیغ گذراند، یک نکته خیلی توی چشم می‌زد. او ادعا کرد حتی اگر یک نفر از استقلال جدا شود او هم در این تیم نخواهدماند. البته فرهاد یک استثنا قائل شد و گفت داستان قائدی  از بقیه جداست! مجیدی با بیان این‌که مانع پیشرفت او نخواهدشد، چراغ سبز برای جدایی این بازیکن را نشان داد. ظاهرا خود مجیدی در جریان انتقال قائدی  به الاهلی بوده و به دلیل مشکلات مالی و البته رقم خوبی که از این انتقال گیر باشگاه می‌آید، تن به جدایی او داده‌است.
این پیام برای خداحافظی بود
شماره ۱۰ آبی پوشان با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از هواداران تیمش خداحافظی کرد. قائدی  در این پست نوشت: «هواداران باشگاه بزرگ استقلال ادای احترام من، مهدی قائدی، فرزند این تیم دو ستاره و پرافتخار را پذیرا باشید. چهار سال از بهترین روزهای زندگی من در باشگاهی رقم خورد که هر چه دارم از این تیم است.قسمت و ماجرای من با تیم آبی‌پوش در این ایام شاید تمام شود اما من همیشه فرزند استقلالم و باز هم روزی این پیراهن با ارزش را خواهم‌پوشید. خوشحالم از ترانسفر من در این روزهای سخت باشگاه که مشکلات اقتصادی شدیدی را متحمل شده، بخشی از این سختی‌ها کاسته خواهدشد. قدردان همه شما هواداران هستم که از ۱۸سالگی با تشویق‌های شما به خودم بالیدم.
و تشکر ویژه از احمد مددی و فرهاد مجیدی
خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار »
قائدی  با چه مبلغی ترانسفر شد؟
شنیده‌ها حاکی است رقم انتقال این بازیکن به تیم جدیدش، رکورد جدیدی در نقل و انتقالات بازیکنان ایرانی از لیگ ایران به تیم‌های خارجی است و می‌تواند ضمن کمک به استقلال در فصل نقل و انتقالات، به حل مشکلات مالی این تیم نیز کمک کند.
بنا به گزارش رسانه‌های اماراتی، رقم نهایی انتقال قائدی به الاهلی 2 میلیون یورو بوده است. رقمی نزدیک به
60 میلیارد تومان.
 40 میلیارد تومان به عنوان غرامت شکایت آندره‌آ استراماچونی به فیفا پرداخت می‌شود. 13 میلیارد تومان از این انتقال به شخص مهدی قائدی  اختصاص پیدا می‌کند و به این ترتیب پرونده انتقال او به باشگاه الغرافه قطر بسته شده‌است. او درحالی از شاگرد آندره‌آ استراماچونی در قطر نمی‌شود که این باشگاه دو و نیم میلیون دلار پیشنهاد کرده بود اما در نهایت پیشنهاد الاهلی مورد توافق قرار گرفت.
خوشحالی سعودی‌ها از جدایی قائدی  از استقلال
قائدی از هفته گذشته در دبی حضور دارد و توافقات لازم را با باشگاه شباب الاهلی انجام داده و به زودی قراردادش را با این تیم اماراتی رسمی می‌کند. در همین زمینه سایت اسپورت سعودی به این موضوع از نگاه هواداران استقلال پرداخت و رفتن قائدی قبل از بازی مهم با الهلال را خیانت معرفی کرد.
این رسانه سعودی در این زمینه نوشت: مهدی قائدی ستاره استقلال به امارات فرار کرده و قبل از امضای قرارداد رسمی با شباب الاهلی در تمرینات این تیم حضور پیدا کرد و به‌زودی قراردادش را با این تیم امضا می‌کند و این خبر خوبی برای الهلال از ایران بود. دیدار شاگردان مجیدی با الهلال در تاریخ 22 شهریور در ورزشگاه زعبیل دبی برگزار می‌شود.