مرور و عبور

مرور و عبور

رای اعتماد به همه وزیران
عصر روز چهارشنبه رای‌گیری از نمایندگان درباره وزیران پیشنهادی کابینه انجام شد و همه وزیران توانستند از مجلس رای اعتماد بگیرند. صفدر حسینی، وزیر کار و امور اجتماعی و علی صوفی، وزیر تعاون به ترتیب بیشترین و کمترین رای نمایندگان مجلس را کسب کردند. علی یونسی وزیر اطلاعات با 219 رای موافق‌، کمال خرازی
وزیر خارجه با 267 رای موافق، علی شمخانی وزیر دفاع با 195 رای موافق‌، علی خرم وزیر راه و ترابری با 186 رای موافق، اسحاق جهانگیری وزیر صنایع و معادن با 191 رای موافق، عبدالواحد موسوی‌لاری وزیر کشور با 203 رای موافق برخی از وزیرانی هستند که به کابینه
راه پیدا کردند. (‌صفحه 3‌)



فیلم جدید دیوید فینچر
استودیوی برادران وارنر کتاب سخت سرخ شده را فیلم می‌کند. به احتمال زیاد دیوید فینچر این فیلم را کارگردانی خواهد کرد. تا‌کنون بازی نیکلاس کیج در این فیلم قطعی شده. او قرار است نقش اصلی را بازی کند.کتاب سخت سرخ شده سال 1992 منتشر شد و از آن زمان استودیوی برادران وارنر در فکر برگردان سینمایی این کتاب بوده است. قصه فیلم علمی - تخیلی است و درباره یک ربات قاتل است که تصور می‌کند مامور جمع‌آوری مالیات است. (‌صفحه 3‌)




تفاوت قرآن‌خوان‌ها از نگاه دکتر طاهره صفارزاده
تفاوت آدمی که قرآن را بدون معنی می‌خواند با کسی که معنی آن را می‌خواند، چیست؟ وقتی انسان قرآن را با توجه به معنی و برای دریافت مفاهیم می‌خواند به تفکر می‌پردازد و خودش را به نوعی تحت مراقبت قرار می‌دهد. انسان‌هایی که قرآن را بدون معنی می‌خوانند عموما از نسل‌های پیش از ترجمه قرآن مجید بوده و آدم‌های بسیار متدینی بوده‌اند. فراموش نکنیم که آنها در قدیم با تهاجم فرهنگی روبه‌رو نبوده‌اند و زندگی دوگانه یا به تعبیر من مختلط به آنها تحمیل نمی‌شده اما انسان معتقد امروز باید قرآن را با معنی بخواند. انسانی که هم معتقد باشد و هم شناخت مبنایی از قرآن داشته باشد حتی اگر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار گیرد باز یک مراقبت و نظم و سامانی در بینش او هست که از رفتار مختلط او جلوگیری می‌کند. (‌صفحه 5‌)



ایران 2 بر صفر عربستان را برد
علی دایی در دقایق 54 و 64 برای تیم ایران گلزنی کرد و چنین شد که در یک مسابقه نفسگیر، ایران پیروز بازی شد. این اتفاق مقابل چشمان 120 هزار تماشاچی رخ داد که این بازی را از نزدیک تماشا می‌کردند.
داوري این بازی به‌عهده سیمون میکالف استرالیایی بود. تیم ایران با سرمربیگری میروسلاو بلاژه‌ویچ به میدان رفت. در این بازی ابراهیم میرزاپور، مهدی هاشمی‌نسب، یحیی گل‌محمدی، رحمان رضایی، علیرضا نیکبخت‌واحدی، مهدی مهدوی‌کیا، سیروس دین‌محمدی، مهرداد میناوند، جواد نکونام، علی باقری، حامد کاویان‌پور و علی دایی حضور داشتند. (‌صفحه 15‌)




گسترش مراودات اقتصادی ایران و ونزوئلا
برپایی بازارچه دائمی کالاهای تولیدی ایران در کاراکاس، اختصاص اعتبار متقابل بانکی بین دو کشور و همکاری در زمینه تولید شیرآلات نفتی در دیدار دیروز مهندس خاموشی، رئیس اتاق بازرگاني ایران و پلاسکوزپرز، معاون وزیر بازرگانی ونزوئلا بررسی شد. در این دیدار مهندس خاموشی گفت: اختصاص اعتبار متقابل بانک توسعه صادرات دو کشور موجب رونق فعالیت بخش خصوصی دو کشور می‌شود. (‌صفحه 4‌)