قصاص، فرجام جنایت مستانه

قصاص، فرجام جنایت مستانه


پسر جوان که در جنایتی مستانه مرتکب قتل بچه محل خود شده بود، با حکم قضات دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص محکوم شد. به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از هجدهم تیر سال ۹۷ با کشف جسدی میان پتو در خیابان عارف آغاز شد. بررسی‌ها نشان داد، جسد متعلق به پسر ۲۸ساله‌ای به نام نیماست که با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده بود. پدر او ساعاتی قبل، ناپدید شدن پسرش را گزارش کرده بود.  پدر نیما در تحقیقات گفت: پسرم چند روز قبل از زندان به مرخصی آمد و قرار بود فردا به زندان برگردد.
پسرم از سال‌ها قبل با جوانی به نام سیاوش اختلاف داشت. احتمال دارد او پسرم را کشته باشد. سیاوش ردیابی و بازداشت شد و در تحقیقات به قتل اعتراف کرد. با تکمیل تحقیقات، پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری یک ارسال شد و پدر و مادر نیما برای قاتل پسرشان درخواست قصاص کردند.  سپس سیاوش برای دفاع در جایگاه ایستاد و گفت: آن روز مشروب خورده و مست بودم. در خیابان با نیما روبه‌رو شدم. من و نیما از بچگی با هم دوست بودیم و او یک بار با چاقو، ضربه‌ای به سرم زده بود. به همین خاطر از او خوشم نمی‌آمد اما از او کینه به دل نداشتم که بخواهم به خاطر کینه جویی او را بکشم.
با اصرار او به خانه‌مان رفتیم تا مشروب بخوریم. یکی از دوستان نیما هم آمد. بعد از چند دقیقه بلند شدم تا به دیدن نامزدم بروم که نیما اجازه نداد، بروم. بعد از این ماجرا دوستش رفت و به او اعتراض کردم چرا سد راه او نشد. نیما عصبانی شد و ابتدا خودزنی کرد و بعد از آن با چاقو به سمت من حمله کرد. زخمی شدم و با چاقو به او ضربه‌هایی زدم که باعث مرگش شد. از ترس جسد را میان پتو قرار دادم و شبانه در کنار زمین فوتبال رها کردم.  پس از دفاعیات متهم، قضات وارد شور شدند و سیاوش را به قصاص محکوم کردند.