مزیت پخش زنده مسابقات

مزیت پخش زنده مسابقات

یادداشت: آرزو نبوت بازیگر


هرچقدر که کمبود بودجه باعث‌شده تولید سریال‌های روان و جذاب به اقلیت برسد اما از ‌طرف دیگر تلاش برای پوشش‌زنده مسابقات ورزشی باعث شده تلویزیون تابستان متنوعی را پشت سر بگذارد.
در هفته‌های اخیر به‌دلیل برگزاری مسابقات متعدد فوتبال قاره‌ای و جهانی و همچنین مسابقات المپیک، تلویزیون با پوشش خوب این مسابقات توانست نظر مخاطبان مختلف را جلب کند.
گاهی تماشای یک مسابقه ورزشی بسیار لذتبخش‌تر از تماشای به‌روزترین سریال‌های خارجی است چون عنصر پیش‌بینی‌ناپذیری که با مسابقات ورزشی تنیده است کمک می‌کند مخاطبان هرلحظه از تماشای مسابقه لذت ببرند.
خوشبختانه هم تلویزیون و هم رادیو در سال‌های اخیر با وجود همه مشکلات هم از شبکه سه‌سیما و هم از شبکه ورزش به پخش مسابقات روز ورزشی و درکنارش، تحلیل‌های لازم پرداخته‌اند که این، خودش یکی از عوامل ایجاد جذابیت برای هر رسانه‌ای است.
در بحث سریال‌سازی در تمام ایام سال، تلاش‌هایی را برای تولید شاهدیم ولی به دلایل زیادی مثل کمبود بودجه، شیوع کرونا و
حضور ‌نیافتن بازیگران مطرح و محبوب شاهد رونق سابق نیستیم.
این افت کیفیت در بحث فیلمنامه بسیار بیشتر دیده می‌شود چون عموما در بخش سفارش فیلمنامه حداقل بودجه را درنظر می‌گیرند و این مسأله خودش موجب می‌شود کلیت سریال زیر سوال برود.
سریال‌سازی اگر با متن مناسب و تیم بازیگران شناخته‌شده صورت گیرد حتما می‌تواند با موفقیت همراه باشد ولی گاهی به دلیل کمبود بودجه، تهیه‌کنندگانی را می‌بینیم که بیشتر راغب هستند از بازیگران تازه‌کار و نابازیگرانی استفاده کنند که دستمزد کمی می‌گیرند که به ضرر کار تمام می‌شود.