مستند اسپایک‌لی درباره 11سپتامبر سانسور شد

مستند اسپایک‌لی درباره 11سپتامبر سانسور شد

نسخه جدیدی از بخش آخر از مجموعه مستند 4قسمتی اسپایک‌لی بعد از تدوین دوباره آماده پخش شد. او از این مستند که برای اچ‌بی‌او خلق‌شده تصاویری را که در آن درباره تئوری‌های توطئه مرتبط با 11سپتامبر صحبت می‌شد، حذف کرد.
حالا بخش آخر مستند NYC Epicenters 9/11 - 2021.5   30دقیقه کوتاه‌تر از چیزی است که ابتدا برنامه‌ریزی شده بود. مهر به نقل از هالیوود ریپورتر نوشت: ظاهرا اپیزود هشتم این مستند شامل تئوری‌هایی درباره دلایل احتمالی سقوط 2برج مرکز تجارت جهانی بود. علاوه بر این بخش‌سوم هم تئوری‌های توطئه را درباره پرواز شماره۹۳ مطرح می‌کند. این پرواز بعد از اینکه مسافران سعی کردند کنترل آن را از هواپیماربایان پس بگیرند در پنسیلوانیا سقوط کرد. فرضیه‌ای که در مستند مطرح شده و دربرگیرنده نظری از متخصصان نیست، می‌گوید هواپیما سقوط نکرد بلکه با شلیک پایین آورده شد. هیچ تدوین جدیدی در بخش‌سوم انجام نشده است.
نسخه جدید فقط چند روز پس از این منتشر شد که لی در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز در تصمیم خود مبنی بر تئوری‌های توطئه مطرح‌شده توسط گروه «معماران و مهندسان حقیقت 11سپتامبر» دفاع کرده بود. او گفته بود: «امیدوارم میراث این مستند، جلسه‌ای درباره 11سپتامبر در کنگره باشد. دمایی که برای ذوب‌کردن فولاد لازم بود آن موقع وجود نداشت و نحوه فروریختن ساختمان شماره ۷ وقتی آن را کنار سقوط ساختمان‌های دیگر می‌گذارید که با مواد منفجره کنترل‌شده پایین می‌آیند، مانند این است که دارید به یک چیز نگاه می‌کنید.