فروش 13 میلیونی آب مقطر به جای واکسن

فروش 13 میلیونی آب مقطر به جای واکسن

پرستار یکی از بیمارستان‌های تهران که آب مقطر را به جای واکسن خارجی کرونا به 40 نفر فروخته بود، دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، ماموران پلیس آگاهی تهران چند روز قبل متوجه شدند مردی مدعی فروش واکسن خارجی به قیمت 13 میلیون تومان شدند. بررسی‌ها نشان داد، او با شناسایی متقاضیان و دریافت پول، واکسن‌های خارجی را مقابل آنها باز کرده و تزریق می‌کرده است. با توجه به حساسیت موضوع، تیمی از ماموران تحقیقات خود را آغاز کرده و متهم به نام پدرام را شناسایی کردند. متهم در مخفیگاهش دستگیر شد و در بازرسی از مخفیگاهش مقدار زیادی ویال واکسن کرونا با برند اسپوتنیک وی و آسترازنکا و مهر جعلی پزشک و کارت تزریق واکسن کشف شد.
در ادامه بررسی‌ها مشخص شد، متهم پرستار یکی از بیمارستان‌های شرق تهران است که مشتریان خود را در بیمارستان یا محل‌های عمومی شناسایی کرده و در مخفیگاهش واکسن را تزریق می‌کرد.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره به جام‌جم گفت: متهم در تحقیقات مدعی شد با خرید آمپول‌هایی مانند پنی‌سیلین، محتویات آن را خالی کرده و بعد داخلش آب مقطر می‌ریخت. او همچنین برچسب‌های واکسن‌های خارجی را در چاپخانه‌ای چاپ و روی ویال‌ها می‌چسباند. متهم درباره انگیزه‌اش گفت: مدتی است به‌دلیل نیاز مالی تصمیم به این کار گرفتم و برای این‌که به متقاضیان آسیبی نرسد داخل آمپول، آب مقطر می‌ریختم.
سردار علیرضا لطفی در ادامه گفت: با توجه به دستگیری متهم و کشف مقادیر واکسن تقلبی تحقیقات پلیسی برای دستگیری همدستان احتمالی و مرکز چاپ برچسب‌ها توسط کارآگاهان‌ اداره سیزدهم پلیس آگاهی پایتخت در حال انجام است. همچنین تحقیقات درباره ادعاهای او از سوی متخصصان ادامه دارد. بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد، متهم به 40 نفر واکسن تقلبی فروخته است.