سرقت مسلحانه از دلارفروشان برای سفر به آمریکا

سرقت مسلحانه از دلارفروشان برای سفر به آمریکا


چهار دوست صمیمی که با سودای رفتن به آمریکا و با تشکیل یک باند، به سرقت‌های مسلحانه، زورگیری و سرقت از خانه‌ای دست زده بودند، بازداشت شدند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل بهار امسال مردی به شعبه پنجم بازپرسی  دادسرای  ناحیه 34 تهران رفت و از سه مرد به اتهام سرقت دلارهایش که بیش از 50 میلیون تومان ارزش داشت، شکایت کرد.
شاکی در جریان تحقیقات قضایی گفت: «عضو گروه تلگرامی خرید و فروش دلار شده بودم. یکی از اعضا با من قرار معامله برای خرید گذاشت که به محله‌ای در تهران رفتم و او با دو نفر دیگر به آنجا آمد. دلارها که 50 میلیون تومان ارزش داشت را از من گرفت تا اصالت آن را بررسی کند، همزمان  تلفنی با فردی حرف زد که مدعی بود اگر دلارها اصل باشد، دوستش پول را به حساب من واریز می‌کند. وقتی فهمیدند اصل است، دلارها را با تهدید سلاح از من
سرقت کردند.»
 در ادامه سارقان تحت تعقیب ماموران پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند. این در حالی بود که دلارفروشان دیگری هم که در دام آنها گرفتار شده بودند، از سارقان در پلیس آگاهی شکایت کردند.  سرانجام سه نفر از آنها بازداشت شده و در تحقیقات به سرقت اعتراف کردند. شهرام سرکرده باند به ماموران گفت: «من و دوستانم قصد مهاجرت به آمریکا را داشتیم اما برای آن سفر نیاز به پول زیادی بود. با دیدن فیلم سرقت‌های داخلی و هالیوودی، نقشه دزدی‌ها را اجرا کردیم. ابتدا به قصد معامله فروشندگان را سر قرار می‌کشاندیم، بعد آنها را کتک زده و با تهدید سلاح، دلارها را سرقت می‌کردیم. همچنین با خودروی اجاره‌ای و در پوشش مسافربر، با تهدید اسلحه از مسافران سرقت می‌کردیم. البته بعضی وقت‌ها هم برای این کار به ما سفارش می‌دادند و ما طبق سفارش زورگیری و سرقت را انجام می‌دادیم. قصد داشتیم چند هفته دیگر راهی آمریکا شویم که دستگیر شدیم.
 تقی‌زاده، بازپرس شعبه پنجم دادسرای  ناحیه 34 تهران  با تایید این خبر به جام‌جم گفت: «آخرین عضو باند هم بازداشت شده است و تحقیقات از متهمان ادامه دارد.»