توسعه همکاری‌های گردشگری منطقه‌ای در ایام پساکرونا

توسعه همکاری‌های گردشگری منطقه‌ای در ایام پساکرونا

طی روزهای گذشته وبینار بزرگداشت انتخاب شهر دوشنبه کشور تاجیکستان به‌عنوان پایتخت گردشگری سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) با 10عضو از کشورهای منطقه، طی سال‌های 2020 و 2021 برگزار شد و معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشورمان با شرکت در این نشست در شهر دوشنبه بر ضرورت توسعه همکاری‌های گردشگری در سطح منطقه و کشورهای همسایه تاکید کرد.
ولی تیموری گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته و بررسی رفتارشناسی گردشگران، ارتباطات گردشگری در ایام پساکرونا به‌صورت منطقه‌ای و با کشورهای همسایه انجام خواهد پذیرفت. از این رو با توجه به این‌که در دوران پساکرونا کشورهای همسایه و منطقه‌ای اهمیت بیش از پیش پیدا خواهند کرد بنابراین بر تمرکز توسعه همکاری‌های گردشگری کشورهای اکو به صورت منطقه‌ای تاکید می‌شود. نشست دوشنبه در ادامه توافق‌هایی است که سال98 در پی سفر وزیر گردشگری جمهوری اسلامی ایران به کشور تاجیکستان صورت پذیرفت و پیرو آن شهر دوشنبه به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اکو در سال‌های 2020 و 2021، شهر ساری در سال2022 و شهر اردبیل برای سال2023 از سوی جمهوری اسلامی ایران به عنوان پایتخت‌های گردشگری سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو انتخاب شدند.  در این جلسه زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری نیز به‌صورت مجازی به ایراد سخنرانی پرداخت.
لیلا اژدری، مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت نیز ضمن ارائه تجربیات گردشگری کشاورزی در ایران به معرفی مزرعه‌های گردشگری کشورمان در استان‌های تهران، البرز، گلستان، اردبیل و سایر استان‌ها پرداخت./جام‌جم‌دیلی