بازی در نقش‌های تکراری را دوست ندارم

بازی در نقش‌های تکراری را دوست ندارم


مهران احمدی بازیگر شناخته شده‌ای است و در همه این سال‌ها تلاش کرده با انتخاب‌های درست و ایفای نقش‌های متفاوت در میان مردم به محبوبیت برسد و هرگز به سراغ نقش‌های تکراری نرود. این هنرمند شهریور سال 95 روی آنتن بازی در نقش یک روحانی را داشت که در یک اپیزود سه قسمتی با نام سیدرضی از مجموعه چرخ فلک بازی کرده بود. او در گفت‌و‌گو با روزنامه جام‌جم اعلام کرده بود که بازی در نقش‌های تکراری را بلد نیست و علاقه‌مند هم نیست این کار را انجام بدهد. حال ما بعد از گذشت پنج سال از گفت‌و‌گوی او این موضوع را مورد بررسی قرار دادیم که مهران احمدی تا چه میزان روی حرف خودش ایستاده است.
به هر حال همه ما این روزها می‌دانیم که همه به لحاظ مسائل اقتصادی درگیر هستند و معیشت‌ها دچار مشکلات فراوان شده است. همین موضوع باعث شده تا برخی هنرمندان به قول معروف پای حرف‌های‌شان نایستند و بازی در نقش‌های تکراری را قبول کنند. اما مهران احمدی چه در تلویزیون و چه در سینما تلاش کرده با وسواس نقش‌هایش را انتخاب کند و از کارهای او می‌توان به بازی در سریال‌های پایتخت و زعفرانی اشاره کرد که در هر دو سریال ایفاگر نقش‌های متفاوت بود. او این روند را در سینما هم حفظ کرده، حتی پایش را از بازیگری فراتر گذاشته و به سراغ کارگردانی هم رفته است. او در مصاحبه پنج سال پیش با جام‌جم درباره نقشش این طور گفته بود:
نقش‌آفرینی در کسوت یک فرد روحانی برایم تجربه‌ای تازه محسوب می‌شود. روال پیشنهاد این نقش که مثل همیشه بود و اتفاق متمایزی رخ نداد. البته پیش از این چند نقش دیگر این مجموعه هم به من پیشنهاد شده بود که چون احساس می‌کردم در آن نقش‌ها خیلی حرفی برای گفتن ندارم، بازی در آ‌نها را نپذیرفتم و سپس نوبت به «سید رضی» رسید؛ نقشی با ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد که اتفاقاتی برایش رخ می‌دهد و پیچیدگی‌هایی بر سر راه داستانش ایجاد می‌شود.
به هر حال برای خودم خیلی جالب بود که در این نقش متفاوت و در قامت یک روحانی بازی کنم؛ اتفاقی که در کارنامه‌ام تاکنون رخ نداده بود. ضمن این‌که حضور آقای حمیدنژاد در مقام کارگردان کار هم برایم وسوسه‌انگیز بود.
من اصولا نقش غیرمتفاوت یا تکراری را در کارنامه‌ام نمی‌پذیرم. بلد نیستم در این‌گونه نقش‌ها بازی کنم. اتفاقا سید رضی به‌نظر خودم نقشی متفاوت و تاثیرگذار است و فکر می‌کنم مورد پسند مخاطبان هم واقع خواهد شد. یا شخصیت شکیب در «آوای باران» که در جامعه دیده شد.