تورق تاریخ کشتی«روی خاک»

تورق تاریخ کشتی«روی خاک»


علاقه‌مندان به تماشای مجموعه‌های مستند به گوش باشند که قرار است از جمعه این هفته یک مجموعه مستند جدید و جذاب به نام «روی خاک» از شبکه مستند پخش شود. جالب این‌که تماشای این مستند هم می‌تواند برای طرفداران مجموعه‌های مستند جذاب باشد و هم ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش کشتی جالب باشد و هم برای آن دسته از افرادی که به تاریخ علاقه خاصی دارند. بنابراین منتظر باشید جمعه تماشای این مستند را از دست ندهید. مستندی به تهیه‌کنندگی فرزاد فرامرزی که به بیان و تحلیل تاریخ ورزش اول ایران، یعنی کشتی می‌پردازد. از آنجایی که کشور ما هم در جهان حرف‌های بسیاری در زمینه کشتی دارد و کشتی در کشور ما جزو ورزش اول و پهلوانی محسوب می‌شود و زنده‌یاد غلامرضا تختی ستاره کشتی جهان را هم در تاریخ این ورزش این کشور دارد، بنابراین تماشای این مجموعه مستند می‌تواند برای هر کسی که عرق ملی و پهلوانی دارد و طرفدار این ورزش باستانی هستند، جالب و دیدنی باشد. حالا این مجموعه مستند چیست و قرار است چه ناگفته‌هایی را بیان کند باید از زبان تهیه‌کننده آن شنید:
در مجموعه مستند «روی خاک» در ۲۶ قسمت به تاریخ کشتی ایران در صد سال اخیر پرداخته‌ایم. در این مجموعه از المپیک نوین ۱۸۹۶ یونان شروع کردیم و تا پایان المپیک توکیو راجع‌به تاریخچه کشتی، چگونگی تشکیل آن، کشتی پهلوانی و...مطالب جالب و مهمی را ارائه دادیم که میلاد پرور کارگردانی آن را برعهده داشته و صدرالدین کاظمی نیز محقق، راوی و پژوهشگر این مجموعه است.
دو سال و خرده‌ای از آغاز این پروژه می‌گذرد و در آن از حضور پیشکسوتان تا جوانان کشتی‌گیر، مربیان و... بهره بردیم. هدف این مجموعه نیز تورق تاریخ کشتی و گفتن از این است که چه شد مردم ایران به سمت این رشته رفتند و به آن علاقه‌مند شده و ورزش یک کشور محسوب شد. همچنین حضور کشتی ایران در رقابت‌های آسیایی، جهانی و المپیک در این سال‌ها را بررسی می‌کنیم که فکر می‌کنم برای طرفداران این ورزش جالب و تماشایی باشد.