پرواز با کتاب

فرودگاه از آن لوکیشن‌هایی است که می‌تواند قصه بسازد و نویسنده‌ها دوستش دارند

پرواز با کتاب

همه ما به‌طور معمول یک ‌بار با فضای جذاب و بعضا استرس‌آور فرودگاه مواجه شده‌ایم. جذاب از جهت زیبایی‌ها، محیط متفاوت و هیجانی که قبل از پرواز برای خیلی‌ها وجود دارد و استرس به لحاظ ترس از نرسیدن یا کمی ترس از پرواز اما شاید به کتاب‌هایی که در حوالی این موضوع بوده باشند، چندان دقت نکرده باشیم. در این گوشه از هفتگ می‌خواهیم دوکتاب را به شما معرفی کنیم که بخش‌هایی از ماجرایشان در فرودگاه اتفاق می‌افتد.
1- رمان «فرودگاه» اثر آرتور هیلی
«ساعت شش‌ونیم بعدازظهر روز جمعه (از ماه ژانویه) اداره امور فرودگاه لینکلن در ایالت
 ایلی نویز در آمریکا که نام خود را فرودگاه بین‌المللی و عنوانش را چهارراه هواپیمایی جهان گذاشته بود، قرین اشکال شد.
در همان موقع که سرویس ترافیک هوایی در فرودگاه لینکلن می‌کوشید آسمان و زمین را خلوت کند تا بتواند هواپیمای نظامی سی ــ ۱۳۵ را که در معرض سقوط بود، فرود بیاورد در شهر میدوود در جنوب فرودگاه جلسه سکنه شهر در سالن دبیرستان آنجا تشکیل شد و نزدیک 600نفر از مردم در آنجا حضور پیدا کردند.»
سبک آرتور هیلی در این کتاب، ساده و بسیار واقع‌گرایانه است.
آثارش حاصل ماه‌ها تحقیقات دقیق بودند و برخوردار از قهرمانی زمینی که خواننده به‌سادگی می‌توانست با او همذات‌پنداری کند.

۲‌- تن‌تن: پرواز شماره ۷۱۴
کتاب تن‌تن: پرواز شماره 714 به قلم هرژه، ماجرای سفر تن‌تن و دوستانش به مقصد سیدنی جهت شرکت در یک کنفرانس فضانوردی را به تصویر می‌کشد.
تن‌تن: پرواز شماره 714
 (Flight 714) بیست و دومین کتاب از مجموعه «ماجراهای خبرنگار افسانه‌ای تن‌تن» است که با روایتی ساده و روان به همراه تصاویری رنگی و جالب به‌صورت کمیک ارائه‌شده است. در این داستان می‌بینید پرده از چهره رازآلود راستاپاپولوس برداشته می‌شود. راستاپاپولوس کمک‌خلبان حریصی است که چهره‌ای شبیه گاوچران‌های مدرن تگزاس به خود می‌گیرد و همیشه به دنبال این است که پول نقد جمع‌آوری کند. شباهت میان تونل زیرزمینی که در این کتاب به آنها اشاره شد و تونلی که در کتاب زندانی‌های معبد خورشید آمده به‌نوعی ارتباط بین عجایب کهن و موجودات ناشناخته فرازمینی را بررسی می‌کند. در این داستان برای نخستین‌بار المان‌های علمی ــ تخیلی و همچنین ماوراءالطبیعه را در این مجموعه خواهید دید که درنهایت معمای اصلی نیز حل‌نشده باقی می‌ماند.