شوک سیل در آمریکا

مرگ 46 نفر در سیل، باعث اعلام وضعیت فوق‌العاده در نیویورک و نیوجرسی شد

شوک سیل در آمریکا

همزمان با افزایش شمار کشته‌های در سیل‌های ناگهانی و گردبادهای شمال‌شرقی آمریکا به 46 نفر جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور در نیویورک و نیوجرسی وضع فوق‌العاده اعلام کرد.
طوفان و سیل سهمگین همچنان چندین ایالت آمریکا را درگیر خود کرده است. ایالت‌های نیویورک، نیوجرسی، پنسیلوانیا، دلاور، مریلند، کانکتیکت و ویرجینیا که در شمال‌شرقی و شرق آمریکا واقع هستند کانون این سیل و طوفان هستند. عملیات امداد و نجات همچنان ادامه دارد. شدت طوفانی که در این ایالت‌ها وزیدن دارد بیشتر از حدی است که پیش‌بینی می‌شد. طوفان آنری نیز در راه مناطق شمال‌شرقی آمریکا‌ست. برخی ساکنان در زیرزمین‌های خانه‌ها و خودرو‌های سیل گرفته جان باختند.
بسیاری از افرادی که گرفتار سیلاب شدند نیاز به کمک دارند. خانه‌ها به‌شدت دچار آبگرفتگی شده است. صدها هزار نفر از ساکنان این دو ایالت با قطعی برق روبه‌رو هستند. تونل متروی نیویورک دچار آبگرفتگی شد. صدها نفر از مردم همچنان در ایستگاه‌های مختلف متروی نیویورک گرفتار هستند. میزان بارندگی در نیویورک عادی نبود.
بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک از کارشناسان آب و هوا انتقاد کرد و گفت: پیش‌بینی‌های آنها ظرف چند دقیقه به مضحکه بدل شد. او گفت به او هشدار داده بودند که در طول تمام روز 7/5 تا ۱۵ سانتیمتر باران خواهد بارید اما در سنترال پارک فقط در یک ساعت حدود هشت سانتی‌متر بارید.
کتی هوچل، فرماندار نیویورک گفت: ما خبر نداشتیم که از ساعت 8 و 50 دقیقه تا 9 و 50 دقیقه شب، آسمان عملا دهان باز می‌کند و مثل آبشار نیاگارا در خیابان‌های نیویورک می‌بارد.
تصاویر خودروهایی را که در جاده‌های سیل گرفته شناور شده و گاه از داخل آنها فریاد کمک کنید شنیده می‌شود، نشان می دهد.
قربانیان سیل در 4 ایالت
 مورفی، شهردار نیوجرسی گفت حداقل 26 نفر در این ایالت جان باخته‌اند ‌که بیشتر آنها موقع بالا آمدن آب در داخل اتومبیل‌ها به تله افتادند. یک زوج 70 ساله و فرزندشان و همسایه آنها، در یک ساختمان کشته شدند.
حداقل 16 نفر در شهر نیویورک کشته شدند؛ از‌جمله یک پسربچه دو ساله. مقام‌ها می‌گویند 11 نفر آنها در زیرزمین‌های سیل گرفته غرق شده‌اند.
سه نفر در فیلادلفیا واقع در ایالت پنسیلوانیا کشته شدند و یک نفر هم در کانکتیکات جان باخت.