فریم به فریم با شاهکار طارمی در گفت‌وگو با او

فریم به فریم با شاهکار طارمی در گفت‌وگو با او

مهدی طارمی فراتر از آسیا بازی می‌کند، در کلاس بهترین مهاجم‌های جهان. روند درخشش او، روی یک خط ثابت پیش می‌رود، با کمترین نوسان. او در بازی با سوریه یک گل ساخت و عملکرد خوبی داشت. در دیدار با عراق فراتر ظاهر شد؛ یک گل زد، یک پاس گل داد و بهترین بازیکن زمین شد. بی‌شک زیباترین و مهیج‌ترین صحنه‌ بازی، استپ فوق‌العاده او و گلی بود که به ثمر رساند. سردار آزمون لب خط و بنا به فشار بازیکن حریف، مجبور شد توپی را با ارتفاع برای طارمی بفرستد. او با یک استپ فوق‌العاده پشت مدافعان حریف، توانست هر سه نفر آنها را جا بگذارد و با وجود فشار یکی از مدافعان، توپ را از بین پاهای دروازه‌بان وارد دروازه عراق کند. این گل مهدی، اوج هیجان بود. یکی از آن گل‌های کلاسیک که در ذهن‌ها می‌ماند. فریم به فریم این حرکت طارمی توسط عکاس‌ها هم ضبط و ثبت شد.
اتفاق بعد از گل هم زیبا بود. مهدی رو به دوربین تلویزیونی حرف «p» را با دستش ساخت. این شادی تازه مهدی طارمی است، بعد از گل‌هایش که در واقع برای ایرانی‌هاست. P حرف اول کلمه Persian است. طارمی از زمانی که در اروپا درخشیده، دوست دارد به خاطر ایرانی بودنش این حرف را نشان همه بدهد. او با شادی‌اش، در واقع گل خود را تقدیم به مردم ایران کرد. مهدی همواره روی یک موضوع تاکید دارد و آن را از ته دلش می‌گوید: «دوست داریم دل مردم را شاد کنیم.» پختگی طارمی باعث شده تا او اگر ذره‌ای هم غرور داشت، آن را کنار گذاشته باشد. این را می‌شود در حرف‌هایش به خوبی فهمید. اثر این فروتنی در کل تیم دیده می‌شود. وقتی از مهدی درباره بازی فوق‌العاده‌اش، گلش و همین‌طور بهترین بازیکن بودنش می‌پرسیم، جواب می‌دهد: «برای گل و پاس گلی که دادم فقط خدا را شکر می‌کنم ولی این که من بهترین بازیکن شدم، اصلا مهم نیست. واقعا مهم نیست من یا کسی دیگر بهترین بازیکن زمین شویم زیرا مهم این است که ببریم، رو به جلو حرکت کنیم و بتوانیم زود به جام‌جهانی صعود کنیم. دور قبل جزو اولین تیم‌های صعود‌کننده بودیم. می‌خواهیم این بار هم زود صعود کنیم.» مهدی سریعا به دیگر بازیکنان اشاره می‌کند: «همه بچه‌ها با جان و دل بازی کردند. از تک‌تک‌شان ممنونم. چه آنها که در زمین بودند و چه آنها که بعد به زمین آمدند، همه عالی بودند. حتی از ذخیره‌ها هم که بیرون بودند و به ما انرژی مثبت می‌دادند تشکر می‌کنم.»
توقع از مهدی خیلی بالاست. او جواب توقعات را اینطور می‌دهد: «امیدوارم این روند هم در بازی‌های باشگاهی‌ام و هم تیم‌ملی ادامه داشته باشد و بتوانم مثمر‌ثمر باشم و هیچ چیز بالاتر از این نیست که دل مردم عزیزمان را شاد کنیم.»
مهدی پرواز به قطر را لیاقت تیم‌ملی می‌داند: «همه تیم فقط می‌خواهیم صعود کنیم. این تیم و این بچه‌ها لیاقت رسیدن به جام‌جهانی را دارند.»
با این وجود، مهدی و دیگر بازیکنان نمی‌خواهند در باد بردها بخوابند. هدف بچه‌ها این است تا لحظه آخر مبارزه کنند. مهدی مکثی می‌کند و جواب می‌دهد: «باید در ادامه هم با همه وجود بازی کنیم. هنوز راه صعود را طی نکرده‌ایم. باید با انگیزه پیش برویم. این یک رمز است برای موفقیت تیم‌ملی.»