گلم را تقدیم به روح پدر بزرگم می‌کنم

جهانبخش: در تیم با هم گل می‌زنیم، با هم گل می‌خوریم

گلم را تقدیم به روح پدر بزرگم می‌کنم

علیرضا جهانبخش دوباره یکی از بهترین بازیکنان تیم‌ملی بود. او نقش بسزایی در برد ایران داشت، آن هم با گلی که در دقیقه 3 بازی به ثمر رساند. او روی ارسال دقیق طارمی، پرش بلندی کرد و با غافلگیری دروازه‌بان عراق، دروازه این تیم را فرو ریخت. گل علیرضا اعتماد به نفس را به تیم‌ملی داد. همانطور که دیک ادووکات سرمربی عراق هم گفت، تیم او از هم فرو پاشید. ملی‌پوشان که انگیزه گرفته بودند، در ادامه، سوار بازی شدند و در یک بازی کاملا برتر، عراق را شکست دادند.
علیرضا جهانبخش که در دیدار اول مقابل سوریه برترین بازیکن ایران بود، برابر عراق هم طبق نمره‌دهی اکثر سایت‌ها، دومین بازیکن برتر زمین شد.
جهانبخش خوشحال از برد تیم‌ملی درباره گلی که زد می‌گوید: «از مهدی طارمی به خاطر ارسال خوبش تشکر می‌کنم. ما در تیم‌ملی همه با هم گل می‌زنیم و همه با هم گل می‌خوریم. این گل هم حاصل تلاش همه بچه‌ها بود. من فقط ضربه آخر را زدم.»
علیرضا موفق شد اولین گل ملی‌اش با ضربه سر را بزند. او تمام گل‌هایش را با پا زده بود و به همین خاطر، گل بازی عراق برایش تازگی داشت. اما جهانبخش آن را به چه کسی تقدیم می‌کند: «به روح پدر بزرگم. متاسفانه او را از دست دادیم.»
حالا جهانبخش هم مثل دیگر بازیکنان انگیزه زیادی دارد. او می‌خواهد به سومین جام‌جهانی عمرش برسد. این یعنی یک رکورد فوق‌العاده. از بازیکنان فعلی، تنها جهانبخش دو جام‌جهانی قبلی بوده. سن و سال او طوری است که حتی می‌تواند جام‌های جهانی‌ دیگری را هم تجربه کند. البته خودش خیلی به این موضوع فکر نمی‌کند: «مهم این است که بتوانیم صعود کنیم، رکوردها مهم نیست.» ولی این به هر حال برای او افتخار بزرگی است: «پوشیدن پیراهن تیم‌ملی می‌تواند برای هر بازیکنی افتخار باشد.»
و اما حرف‌های پایانی علیرضا: «مسیر سخت‌مان مقداری هموارتر شده است. با استرس کمتری بازی‌های مهر ماه را انجام می‌دهیم. خدا را شکر دو قدم اول را با دعای مردم، حمایت‌شان و انرژی‌ که برای‌مان فرستادند خوب برداشتیم. ممنونم از همه و تبریک می‌گویم به مردم‌مان؛ این تیم حقش بیشتر از این‌هاست. ان‌شاا... اگر از این تیم حمایت شود شک نکنید نتایج بهتر و بهتری می‌گیریم و در این روزهای سخت سعی می‌کنیم دل مردم را شاد کنیم.»