توسعه فرهنگ اربعین در کارزار تبلیغات شیعه‌هراسی

توسعه فرهنگ اربعین در کارزار تبلیغات شیعه‌هراسی


 ضعیف کردن بنیان خانواده‌ها، ترویج فمینیسم، عادی‌سازی نابهنجاری‌ها، پوچگرایی‌، همسان‌سازی فرهنگی و مذهبی با غرب و نشر ایدئولوژی سکولاریسم به‌طور غیرمستقیم برخی از اهداف و کارکردهای پنهانی است که رسانه‌های نوین و نوظهور غربی برای ترویج و اشاعه آن از هیچ تلاشی کوتاهی نکرده و همواره در‌تلاشند تا با کارکردهای آشکار رسانه‌ای و تمسک جستن به ساحت فرهنگ و هنر، به اهداف خود راه یابند.
 نوجوانان و جوانان،‌ زنان، اقوام و مذاهب ایران اسلامی و با تعیین هر یک از مؤلفه‌های مورد هدف در برنامه‌سازی‌های رسانه‌ای عصر حاضر آشکار می‌شود. تغییر سبک زندگی یکی از اصلی‌ترین اهداف این برنامه‌هاست که قصد دارد نوعی سبک زندگی جدید را در مقابل سبک زندگی ایرانی قرار دهد که خود باعث تغییر دیگر رفتارها و باورهای مخاطبان خواهد شد. گسترش روابط غیر‌متعارف در ميان نسل جدید و بهره‌برداری ابزاری از هنر برای گسترش تفکرات انحرافی که این‌گونه زاویه دید معنایی در رسانه‌هایی با محور سرگرمی با قطعیت دیده می‌شود نکته قابل توجه و مهمی است که نباید با تغافل با آن برخورد کرد.
آیین‌های سنتی در ایران اسلامی به جهت تکثر و تنوع اقوام ایرانی در مناسبت‌های شادمانی و عزاداری و وفیات حضرات معصومین علیهم السلام در این سرزمین ریشه و قدمت دارد و همواره مورد توجه مردم بوده است و توجه دادن فرهنگ‌، رسوم و آداب و سنن محلی اقوام ایرانی باعث تقویت همگرایی و همراهی بیشتر بین مردم بوده و این موضوع برای دشمنان دردی بزرگ و زخمی عمیق به‌حساب آمده و لذا می‌کوشند تا با تمام توان و ظرفیت موجود به سست کردن اعتقادات و تفکرات نسل جوان و نوجوان ایران بپردازند.
رصد و ارزیابی و بررسی تک‌تک اتفاقات رسانه‌های معاند نظام در فضای مجازی و ماهوارهای موید این نکته است که تمام این مؤلفه‌ها را می‌توان در برنامه‌ریزی‌ رسانه‌های معاند به‌وضوح مشاهده کرد. اربعین حسینی که هرساله در طول تاریخ تشیع مورد توجه مشتاقان و علاقه‌مندان به زیارت عتبات‌عالیات بوده است نمونه بارز آیین‌های عزاداری شیعیان و ایرانیانی است که با قدمتی قلبی و قبلی نسبت به حضور در این آیین عظیم مشارکت داشته و حضور در اربعین را رزق و توفیقی الهی می‌دانند و دشمنان سالیان زیادی است در‌تلاشند تا این‌گونه آیین‌ها را بین نسل جوان ضعیف جلوه داده و با ایجاد شبهات نامعقول، اصل این رویداد را در ذهن مخاطبان مشتاق خدشه‌دار کنند. اسـلام‌هراسـی و تبلیغـات وسـیع در ایـن حـوزه مسأله‌ای است که امروزه با گسترش فعالیت‌های افراط‌گرایانه و وجود داعش و تبلیغات وسیع رسانه‌های جهان به‌صورت‌های مختلف، دامنگیر مســلمانان و کشــورهای اســلامی شــده اســت. هرچند اسلام‌هراسی، مسأله جدیدی نبوده و نیست.
اسلام‌هراسی از زمان شروع اسلام آغاز شده است و در مکه و مدینه نیز مخالفان اسلام، تهمـت‌هـا‌یی را بـه اسلام و مسلمانان می‌زدند و تلاش می‌کردند تا چهره و اهداف مسلمانان را مخدوش کنند. در عصر حاضر، جریان جدید اسلام‌هراسی با حضور صهیونیست‌ها و قدرت رسانه‌ای در اختیارشان تلاش وافری را از خود نشان داده‌اند تا با راهکارهای رسانه‌ای، مواجهه با این موضوع به نتیجه برسد. وهابیت که برداشتی افراطی و غلط از آموزه‌ها و تعالیم دین مبین اسلام است، همواره در‌تلاشند تا با شیعه‌هراسی، نگاه مردم جهان به رویداد جهانی اربعین را تضعیف کرده و با هر امکان و تجهیزاتی که دارند از اجتماع میلیونی مشتاقان به اربعین بکاهند.
اینجاست که توسعه فرهنگ اربعین، با کمک متفکران، اندیشمندان، اصحاب قلم و رسانه اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.