هیچ تعهدی از بین نمی‌رود

هیچ تعهدی از بین نمی‌رود

مدیر مجموعه تئاتر شهر با ارائه توضیحاتی درباره واکسیناسیون گروه‌های جوان تئاتری تاکید کرد که هیچ یک از تعهدات این مجموعه درباره اجرای نمایش‌ها از بین نخواهد رفت.
ابراهیم گله‌دارزاده که پیش از این بابت تاخیر در واکسیناسیون گروه‌های جوان تئاتری ابراز نگرانی کرده بود، به ایسنا گفت: ما برای انجام این کار نامه‌نگاری کرده‌ایم که البته این پیگیری از طریق مرکز هنرهای نمایشی و معاونت هنری انجام شده است و در این نامه‌نگاری‌ها توضیح داده‌ایم که بسیاری از گروه‌های جوان تئاتر که در حال اجرا یا تمرین آثار نمایشی هستند، هنوز از نظر سنی، شرایط واکسن زدن را ندارند و این در حالی است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای آثار نمایشی و سینمایی امکان‌پذیر نیست.
او ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای تماشاگران سینما و تئاتر امکان‌پذیر است چرا که آنان می‌توانند اصل فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت کنند ولی گروه‌هایی که مشغول تولید یا اجرای اثری سینمایی یا نمایشی هستند، چنین امکانی ندارند.
گله‌دارزاده با اشاره به جوان بودن بسیاری از گروه‌های نمایشی که این روزها مشغول فعالیت هستند، یادآوری کرد: اغلب این بچه‌ها هنوز رزومه مورد نیاز برای عضویت در صندوق اعتباری هنر را ندارند که بتوانند از طریق عضویت در صندوق از یکسری امتیازات مانند واکسیناسیون بهره‌مند شوند و طبیعتا در رده‌بندی سنی وزارت بهداشت هم مدت زمانی تا نوبت واکسن آنان باقی مانده بنابراین امیدواریم توضیحات و دلایل ما دوستان را مجاب کند که واکسیناسیون آنان را در اولویت قرار دهند که شخصا به این نامه‌نگاری‌ها خوشبینم و تصور می‌کنم این موضوع به سرعت به جریان بیفتد.
 مدیر مجموعه تئاتر شهر در ادامه با تاکید بر این‌که تمام تعهدات اجرایی مجموعه تئاتر شهر به وقت خود باقی است، به گروه‌های نمایشی اطمینان داد نوبت اجرای هیچ‌کدام از گروه‌هایی که مشغول اجرا یا در نوبت تمرین بوده‌اند و کارشان به دلیل تعطیلات کرونایی متوقف شده است، از بین نخواهد رفت و تمام تعهدات با وجود تغییرات احتمالی، به قوت خود باقی خواهند ماند.
گله‌دارزاده توضیح داد: برنامه تئاتر شهر تابع شرایطی است که کرونا به ما تحمیل کرده اما آنچه مسلم است این که تمام گروه‌هایی که در حال اجرا یا تمرین بودند، اولویت قطعی ما برای برنامه‌های آینده تئاتر شهر خواهند بود مگر این‌که گروهی، خودش از اجرای نمایش منصرف شود ولی
در هر حال همه این اجراها با تاخیر و در زمان دیگری انجام خواهند شد و گروه‌های نمایشی از این جهت نگرانی نداشته باشند. او همچنین گفت: مشغول تدارک یکسری برنامه برای فضای مجازی و آنلاین هستیم ولی اعلام آنها منوط به مشخص‌شدن جزئیاتی است که به زودی
به نتیجه
خواهد رسید.