سینما سرزمین خیال

سینما سرزمین خیال

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با شعار «سینما؛ سرزمین خیال» برگزار خواهد شد.
به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، جشنواره سی و چهارم نیمه دوم مهر ماه امسال برگزار خواهد شد. جشنواره‌ای که برپایی آن در شرایط دشوار کرونایی به واسطه تعریفی که در آن تولید و عرضه فیلم برای مخاطب کودک و نوجوان اصل قرار می‌گیرد، اهمیتی تاریخی دارد و به‌نوعی، یک حرکت برای تأمین خوراک فرهنگی نسل نو و شادی‌آفرینی و تهییج این نسل محسوب می‌شود.
علیرضا تابش، دبیر این دوره جشنواره درباره برگزاری این رویداد گفت: امید جدی‏‌ترین ابزاری است که می‌تواند دست کودکان و نوجوانان این نسل را بگیرد و آنها را از این بحران (کرونا) به سلامت بگذراند و این سینماست که می‌تواند با نشان دادن وسعت سرزمین پهناور تخیل، شعله امید را در ذهن آنها روشن نگاه دارد. نظر به اهمیت این چشم‌انداز، جشنواره سی و چهارم با شعار «سینما؛ سرزمین خیال»
برپا خواهد شد.
این شعار، یک یادآوری به جامعه سینما نیز محسوب می‌شود که اسیر فشار روزمره‏‌ای که شرایط سخت این روزها آنها و جامعه را تحت تاثیر قرار داده است، نباشند و دعوتی است از آنان به سرزمین خیال، تا با گذار از چارچوب واقعیت‏‌گرایی (و نه لزوما واقعگرایی)، دنیای سینما را مثل همیشه، دنیایی رنگی و رویاوار
نگاه دارند.
تابش درباره استقبال فیلمسازان از این دوره هم گفت: تعداد فیلم‌های سینمایی حاضر در این دوره، نشان می‌دهد حتی کرونا نیز نتوانسته سینماگران ما را متوقف کند. سینمای کودک و نوجوان ایران، نشان داده است نه زیر فشار کرونا و نه تحت هیچ شرایط دیگری، قصد ترک ارتباط با مخاطبان خود را ندارد و این حجم از تولیدات و تنوع آنها نیز به ما می‏‌گوید در عصر پساکرونا نیز، که ان‌شاا... به زودی شاهدش خواهیم بود، سینمای کودک و نوجوان در کنار رسانه‏‌های نوینی مثل VODها و سامانه‏‌های جدیدتر ارائه محتوا، به حیات خود، پربارتر از همیشه ادامه خواهد داد.
دبیر جشنواره درباره تغییرات اجرایی این رویداد هم توضیح داد: در دوره‏ گذشته، با احتیاط و علی‏رغم نفی و انکار برخی صاحب‌نظران و منتقدان، مسیر برگزاری آنلاین جشنواره را پیمودیم و سربلند از آن بیرون آمدیم،  امیدواریم در این دوره نیز با تمهیداتی که اندیشیده‏ شده بتوانیم ابعاد جدیدی از ظرفیت‌های ترکیب فناوری‌های مبتنی بر اینترنت و ظرفیت‌های فیزیکی موجود در سینما (در اصفهان و استان‌های کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی) را ارائه داده و درس‌هایی جدید از آن  بگیریم.