مرور و عبور

مرور و عبور

گفت‌وگوی بوق اشغال با محمد‌علی کشاورز
طعم آغاز شهرت؟
اولین شیرین است بعد زهرمار آدم می‌شود.
برخوردتان با اولین اثری که به نام شما پخش شد؟
از بد حادثه آمدن به جایی
گذران کودکی؟
در آغوش ده گذشت
خطای جوانی؟
در جوانی خطایی نیست شاید ورود به تئاتر و سینما
سابقه یاس فلسفی؟
قوه‌ای مافوق قوه‌های ما، ما را از همه چیز حفظ می‌کند.
دغدغه ساعت 24 دیشب؟
خواب بودم، شما شب زنده‌داری می‌کنید؟
ترس روزها و شب‌ها؟
خطایی‌ نکرده‌ام.
اوج عصبانیت؟
من که از کسی طلبی نداشته‌ام.
کابوس شب‌ها؟
واژه کابوس را آدم‌ها برای رفع تنهایی‌شان پیدا کرده‌اند.
ساز تنهایی؟
تار. اما من نمی‌زنم.
اگر تهیه‌کننده بودید برای چه فیلمی سرمایه‌گذاری می‌کردید؟
اگر را کاشتند سبز نشد. (صفحه 5)




عزت‌‌ا... انتظامی: نسل جوان، گاو را ببیند
عزت‌ا...‌ انتظامی در اکران فیلم گاو که به مناسبت روز سینما روی پرده رفته بود، به جام‌جم گفت: من آرزو می‌کنم نسل جوان امروز این فیلم را ببیند و به عشق و علاقه و صمیمیت سازندگان آن پی ببرد. این فیلم زمانی ساخته شد که فناوری سینمای ایران خیلی ابتدایی بود و صدای سرصحنه وجود نداشت اما این فیلم مورد توجه دنیا قرار گرفت. فیلم گاو در شرایط خفقان سیاسی آن سال‌ها ساخته شد. یادم هست آمدند و روستای محل فیلمبرداری را رنگ زدند و لباس مردم را عوض کردند و در ابتدای فیلم نوشتند وقایع این فیلم متعلق به 40 سال قبل است. (صفحه 3)




انفجار
با چند حمله انتحاری از سوی گرو‌ه‌های ناشناس دو برج مرکز جهانی تجارت در نیویورک و ساختمان اصلی پنتاگون و ساختمان وزارت خارجه آمریکا در واشنگتن منفجر شد. به گزارش سی‌ان‌ان حوالی ساعت 9 صبح یک هواپیمای مسافری ایرکرافت از فرودگاه نیویورک برخاست و مستقیم به یکی از برج‌های دوقلو اصابت کرد 13 دقیقه بعد هواپیمای دوم به دومین برج اصابت کرد و پس از لحظاتی سومین هواپیما نیز ساختمان این برج را فرو ریخت. شبکه سی‌ان‌ان، تعداد کشته‌شدگان را 94 نفر اعلام کرد اما به نظر می‌رسد تعداد کشته‌شدگان بیشتر باشد. تنها در مرکز تجارت جهانی 55 هزار نفر مشغول کار بودند که ظاهرا 48 هزار نفر با کمک نیروهای پلیس و امدادی از ساختمان خارج شدند. در این عملیات 17 پلیس جان باختند. از سوی دیگر حدود هزار نفر زخمی نیز به بیمارستان منتقل شده‌اند و حال آنها بسیار وخیم اعلام شده‌است. (صفحه 14‌)



شرط اهدای جنین
موسسه درمان ناباروری رویان از آنچه فقه شرع و قانون در اهدای جنین دستور می‌دهد پیروی می‌کند. دکتر کاظمی آشتیانی، رئیس این پژوهشکده در پی انتشار خبری مبنی بر این که اهدای جنین موجب اختلاط نسل‌ها می‌شود، گفت: این پژوهشکده بر‌اساس موازین شرع و قوانین مصوب برای حل مشکل بیماران نابارور تلاش می‌کند. اهدای جنین به لحاظ مساله محرومیت و شرع باید مورد تایید علما قرار گیرد تا جنبه قانونی پیدا کند. (‌صفحه 13‌)