توصیه قهرمان دوومیدانی ایران به وزیر ورزش و جوانان جلوی افراد زیاده‌خواه را بگیرید

توصیه قهرمان دوومیدانی ایران به وزیر ورزش و جوانان جلوی افراد زیاده‌خواه را بگیرید

حمید سجادی اولین وزیر وزارت ورزش و جوانان است که خودش سابقه حضور در میادین ورزشی را دارد و همین سبب شده برخی او را گزینه مناسب‌تری نسبت به مدیرانی بدانند که هیچ فعالیت ورزشی در طول عمر خود نداشته اما صاحب کرسی ریاست آن شده‌اند. سجادی به واسطه این‌که از خانواده دوومیدانی و جزو دوندگان استقامت بوده، حمایت دوومیدانی کاران را هم پشت خود دارد و قطعا آنها نیز توقع توجه بیشتر نسبت به این رشته مهم را دارند. احسان مهاجر شجاعی، دونده اسبق تیم‌ملی دوومیدانی درباره چالش‌های پیش‌روی حمید سجادی در قامت وزیر ورزش صحبت کرد و برخی هشدارها را نسبت به اتفاقاتی که می‌تواند کارنامه او را مخدوش کند، داد.
مهاجر شجاعی با بیان این‌که سجادی چند چالش مهم پیش روی خود دارد که می‌تواند در نتیجه کارش تعیین‌کننده باشد، تصریح کرد: اولین مورد این که با سیاسی‌ شدن وزارت ورزش و جوانان هر استان چند نماینده دارد که‌ هرکدام سعی می‌کنند مدیرکل موردنظرشان را در راس کار قرار بدهند که این باعث ایجاد مشکلاتی خواهد شد.
او در ادامه افزود: دومین مورد روسای فدراسیون‌ها هستند که هر زمان وزیر بخواهد رای بگیرد با اعمال نفوذ، یک سری کارها را انجام می‌دهند؛ با نمایندگان و یک سری افراد رایزنی و با یک سری مستندات به وزیر اعلام می‌کنند که رای را گرفته‌ایم و از این پس باید این کارها را برای ما انجام بدهی. اینها خودش یک سری تبعات دارد و امیدوارم وزیر ورزش چون خودش ورزشی بوده است بتواند با این موارد به طور جدی برخورد کند و جلوی زیاده‌خواهی یک سری افراد را بگیرد.
دونده اسبق تیم‌ملی با بیان این‌که حضور سیاسیون در هیات‌ها بیش از آن که به نفع ورزش باشد به نفع خود افراد است، گفت: نمونه‌های بعدی روسای هیات‌ها هستند                          که می‌توانند در استان‌ها تاثیرگذار باشند. اکثرا این روال حکم فرما شده که افراد به این بهانه که نفوذ سیاسی دارند و می‌توانند پول بیاورند رئیس می‌شوند. این باور کاملا غلط است زیرا آنها فقط دنبال اسم و رسم هستند و هیچ کمکی به هیات‌های دوومیدانی و دیگر رشته‌ها نمی‌کنند چرا که این افراد به دنبال منافع شخصی و شناخته شدن هستند چون ورزش بعد زیادی برای شناسانده شدن این افراد برای جامعه هدف آنها دارد.
مهاجر شجاعی با بیان این مطلب که شخصی که خاک خورده ورزش نباشد نمی‌تواند کمکی به آن کند، گفت: مورد دیگر که او باید برخورد جدی کند افرادی هستند که سو‌ءاستفاده شخصی می‌کنند. تا کسی تخصص نداشته و خاک خورده ورزش نباشد نمی‌تواند هیچ کمکی کند. فقط برای بهره‌برداری سیاسی و اجتماعی می‌آید. امیدوارم سجادی هرچه زود‌تر معاونان خود را معرفی کند و نتایج خوبی بگیرد. اگر او قدرتمند و بدون سیاسی کاری عمل کند مطمئنا در زمینه خدمت به ورزش موفق خواهد شد.  مهاجر شجاعی در پایان با بیان این‌که عملکرد خوب سجادی حتی اگر منجر به استیضاح او شود، خدمت به ورزش است گفت: دو زمینه‌ برای خدمت وجود دارد‌ یک خدمت به نمایندگانی که می‌خواهند باج بگیرند و دیگری خدمت به ورزش. او می‌تواند خدمتگذار خوبی برای ورزش باشد حتی اگر در یکی دو سالی که باج‌ نداد استیضاح شود.‌ او اگر به ورزش خدمت کند در یادها می‌ماند اما اگر بخواهد به خاطر میز و صندلی به افراد سودجو‌ کمک کند مطمئن باشید ضرر زیادی هم به ورزشکاران وارد خواهد شد چون فرد ورزشی این کارها را کرده است و هم این‌که می‌تواند تبعات برعکسی هم برای ورزشی‌ها داشته باشد. در هر صورت برای سجادی آرزوی موفقیت دارم.