مهتاب «افرا» قبلا در تلویزیون نبود

مهتاب «افرا» قبلا در تلویزیون نبود

مینا وحید، بازیگر سینما و تلویزیون از حضور در سریال «افرا» و شخصیت مهتاب که پیش از این در تلویزیون نبوده‌است سخن گفت.وی در گفت‌وگو با مهر درباره دلایل پذیرفتن آن بیان کرد: بعد از سریال بانوی عمارت سالی شش یا هفت سریال به من پیشنهاد می‌شد اما من همیشه نسبت به پذیرش نقش سختگیر بوده‌ام، به همین دلیل نمی‌توانستم آنها را بپذیرم.
وی با اشاره به آخرین سریال خود در تلویزیون گفت: خود بانوی عمارت هم شرایط بسیار خاصی داشت. عزیزا... حمیدنژاد کارگردان هنرمند و خاصی بود و این سریال فیلمنامه خوبی داشت که باعث شد حضور در آن برایم جالب باشد. نقش جواهر هم شخصیت عجیبی داشت و همه اینها دلیلی شد در آن سریال بازی کنم.از جمله دلایل پذیرش بازی در افرا نیز واقعگرایی در فیلمنامه بود. معمولا در تلویزیون زن را موجودی ضعیف نشان می‌دهند که به دلیل اعتیاد یا خیانت همسر یا کتک‌خوردن از او تصمیم به طلاق می‌گیرد که آن هم در انتها به دلیل مصلحت و انسجام خانواده به زندگی ادامه می‌دهند. مهتاب اما تصویری از یک زن قدرتمند است که به حقوق فردی و اجتماعی خود آگاه است و با تمام تلاشی که برای حفظ خانواده دارد از خواسته‌های به حق خود نیز نمی‌گذرد.
وی با اشاره به واقعیت‌های زندگی شخصیت مهتاب تصریح کرد: این زن بلندپروازی‌هایی دارد که برای آنها می‌خواهد طلاق بگیرد و پاشنه آشیل این طلاق حاج محمود با بازی مهدی سلطانی است که او را بزرگ کرده و به لحاظ مادی و معنوی حمایتش کرده است تا پزشک شود. حالا مهتاب نمی‌خواهد به روی محبت‌های عمویش چشم ببندد. این زن به دلیل این مشکلات چند سال قرص ضدبارداری می‌خورد و به شوهرش می‌گوید نمی‌تواند باردار شود. او دروغ می‌گوید و کاری می‌کند که هم‌پای خیانت است.
این بازیگر درباره ضرورت نمایش چالش‌های جدید و به روز با زندگی مردم در سریال‌ها و تأثیر آن در زندگی روزمره بیان کرد: بهتر است در تلویزیون سریال‌هایی ساخته شود که درد روز جامعه را به تصویر بکشد؛ چرا که مخاطب امروز تلویزیون جوانان تحصیلکرده‌ای هستند که چالش‌ها و دغدغه‌هایشان با آنچه در سریال‌ها نمایش داده می‌شود متفاوت است. اگر تلویزیون به این دغدغه‌ها بی‌توجهی کند مخاطب خود را از دست می‌دهد. وی در پایان درباره انتخاب نقش‌های خود گفت: نقشی را انتخاب می‌کنم که بتوانم به عنوان یک وکیل از شخصیت دفاع کنم. وکیل حتی نقطه ضعف‌ها را می‌داند و آنها را
می‌پذیرد تا بتواند ز آنها
دفاع کند.