نسخه Pdf

شیمیاگران

شیمیاگران

تعداد بازیکن: 2 تا 5 نفر زمان بازی: 30 تا 60 دقیقه گروه سنی: بالای 12 سال

شیمیاگران یک بازی تماما ایرانی است که امیر آئین آن را طراحی و نشر هوپا آن را منتشر کرده‌است. سبک بازی ترکیبی از مدیریت منابع و امتحان کردن شانس است. در این بازی، بازیکنان در نقش کیمیاگرانی هستند که باید تلاش کنند اکسیر بسازند. مثلا اکسیر جوانی، اکسیر زیبایی یا اکسیر رهایی اما مواد اولیه که برای ساخت اکسیر لازم است خیلی عجیب و غریب‌اند؛ خون دل، اشک تمساح، گل خرزهره، کات کبود.
هر بازیکن سه ظرف در اختیار دارد: هاون، کیسه و بطری. هدف بازی این است که معجون به‌دست بیاورید تا در نهایت بتوانید اکسیر بسازید. معجون‌ها به دو دسته تاریک و روشن تقسیم شده‌است. روی کارت‌های معجون مواد، منابع و امتیاز مربوط به آن مشخص شده‌است. هر کس در نوبتش باید یکی از این سه کار را انجام دهد: 1. از کیسه‌ها ( سفید و سیاه) منبع بردارد 2. منابعی را که دارد، خرج کند و معجون دریافت کند. 3. ترکیبی از منابع و معجون را بدهد و در ازای آن اکسیر دریافت کند.
نکته جالب در برداشتن منابع از کیسه‌ها این است که شاید رتیل دست شما را نیش بزند. درون کیسه‌ها منابع به رنگ‌های مختلف وجود دارند. شما در نوبت‌تان پنج منبع را به طور اتفاقی برمی‌دارید. اگر همه منابع رنگی بودند سه تا از آنها را خودتان برمی‌دارید و دوتای باقی‌مانده به دو بازیکن بعدی می‌رسد. اما اگر یک منبع به رنگ مشکی بردارید در اصطلاح بازی، رتیل دست شما را نیش می‌زند. مهره سیاه را برمی‌دارید و بقیه منابع را که رنگی هستند، به درون کیسه سیاه بریزید.
در نهایت بازیکنی که بیشترین امتیاز را به‌دست بیاورد برنده بازی است.
ضمیمه قاب کوچک