نسخه Pdf

علی‌بابا با سندباد می‌آید

علی‌بابا با سندباد می‌آید


کرونا گرچه روی کسب‌وکارهای مختلف، اثراتی برجای گذاشت اما بدون شک بیشترین ضربه را به صنعت گردشگری وارد کرد. موضوعی که مجید حسینی‌نژاد نیز آن را تایید کرده و گفته است: آمار فروش ما در بهمن ۹۸ چیزی حدود ۱۵ میلیارد تومان بود اما این رقم در فروردین ۹۹ به روزانه ۵۰۰ میلیون تومان کاهش یافت. همچنین در این ایام نزدیک به ۱۲۵میلیارد تومان وجه رزرو بلیت، تور، اقامتگاه و … را به مردم بازگرداندیم، در حالی که ایرلاین‌ها پس از چند ماه با ما تسویه کردند.
وی از این ایام به عنوان روزهای سخت یاد می‌کند که با توجه به بحران جدی نقدینگی، منجر به تعطیلی برخی از کسب‌وکارهای زیرمجموعه‌شان شد. در این دوران استراتژی آنها چالاک شدن سیستم و فشار به کسب‌وکارهای زیرمجموعه بود تا مستقل شوند یا جذب سرمایه داشته باشند.
او در ادامه به راه‌اندازی دفاتری در کانادا و یکی از کشورهای منطقه اشاره کرده که با نام سندباد، همین الگوی علی‌بابا را دنبال می‌کنند: «با توجه به پلتفرم‌مان و دسترسی به نرخ‌های خیلی خوب در محیط بین‌المللی، فرصت‌های زیادی را در منطقه و کانادا دیدیم، از همین‌روی به فعالیت در بازار بین‌المللی پرداختیم.»
حسینی‌نژاد با بیان این که سهم علی‌بابا در زمینه فروش بلیت به اشباع رسیده است به تمرکزشان روی تحول در تجربه گردشگری اشاره کرد و وعده داد تا پاییز ۱۴۰۲، روزانه ۵۰ تور ایلام، چهارمحال‌و‌بختیاری و … بفروشند: «این هدفی است که همه ما را هیجان‌زده می‌کند. زیرا ایران طبیعتی بکر، زیبا و ناشناخته دارد که باید به هموطنان‌مان معرفی کنیم.»