در جنگ اقتصادی پیروز خواهیم شد

در جنگ اقتصادی پیروز خواهیم شد

به گزارش جام‌جم محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه در آیین دومین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر مدافعان حرم (جایزه سردار شهید همدانی) با اشاره به فشارها و تهدیدات خارجی گفت: ما در طول بیش از ۴۰ سالی که از انقلاب اسلامی گذشت، فشارها و تهدیدات متعددی را متحمل شدیم و از دفاع‌مقدس تا امروز دشمنی دشمنان در زمینه‌های مختلف را در اوج خودش دیدیم و آنها همه به دنبال براندازی نظام اسلامی بودند، ولی خداوند را شاکریم که امروز با فرهنگ خداباوری و خودباوری که در مردم ما وجود دارد توانستیم از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن پاسداری کنیم.

رئیس مجلس گفت: امروز ما درگیر دو جنگ اقتصادی و رسانه‌ای هستیم و خط مقدم ما در این دو عرصه است. باور من و خیلی دوستان بر این است که امروز جنگ رسانه‌ای، اثرگذارتر از جنگ اقتصادی است و حتی باید برای موفقیت در جنگ اقتصادی در عرصه جنگ رسانه موفق باشیم. امروز هر حرفی که از آن بوی مکتب امام و مبتنی بر سنت‌های الهی باشد با هجمه رسانه‌های دشمن مواجه می‌شود و تحریف، دروغ و به ظاهر حرف‌های زیبا زدن از ویژگی‌های جنگ رسانه‌ای است. وی با اشاره به افتخارآفرینی‌ها و فداکاری‌های مدافعان حرم گفت: بسیاری از رزمندگان دوران دفاع‌مقدس زمانی که دور هم جمع می‌شدند بر این امر تشکیک می‌کردند که اگر جنگی اتفاق بیفتد جوانان این مرز و بوم باز هم همانند دفاع‌مقدس در صحنه حاضر باشند، در حالی که شاهد بودیم در فضای دنیانگری و زندگی روزمره باز هم جوانان این کشور شهر و روستا محل زندگی را رها کردند و در شرایط به مراتب سخت‌تر و خارج از مرزهای کشور در میدان حاضر شدند و همه خاطرات دوران دفاع‌مقدس و بهتر از آن را شکل دادند. رئیس مجلس ادامه داد: همدلی که به هم‌افزایی بین تشیع و اهل‌سنت در جهان اسلام در مبارزه با ظلم و دور کردن تکفیری‌ها و وهابیت در فلسطین، لبنان، عراق و سوریه منجر شد، بدون شک ثمره خون شهداست؛ بنابراین فرهنگ و علم ایثار و شهادت بر اساس سنت‌های الهی همواره پابرجا
خواهد ماند.
 قالیباف با بیان این‌که شهید ابومهدی و حاج‌قاسم در امت اسلامی عزیز شدند و آنها که خودشان را خادم حرمین می‌دانستند رسوا شدند، تصریح کرد: اینها از برکت خون شهداست و ما باید از این ارزش‌ها دفاع کنیم و اجازه تحریف این واقعیت‌ها را ندهیم.