هنر والای ایرانیان

هنر والای ایرانیان


دلگرمی بزرگی است اینکه ببینی رئیس‌جمهور کشورت در سفرهای استانی‌اش و لابه‌لای رسیدگی به صدها درد و گرفتاری و امور اداری زمخت و البته در آن بازه کوتاه سفر، یکی از اولویت‌هایش را بازدید از یک مجموعه تاریخی قرار می‌دهد و هنگام بازدید هم مجموعه تاریخی مذکور را نشانی از هنر والای ایرانیان عنوان می‌کند. کاری که ابراهیم رئیسی در سفر خود به شیراز و در بازدید از مجموعه تاریخی تخت‌جمشید انجام داد.
رئیسی در بازدید از اثر جهانی تخت‌جمشید گفت: بناها و مواریث تاریخی نظیر تخت‌جمشید نشان از هنر والای ایرانیان از سده‌های گذشته دارد که امروز با گذشت قرن‌های متمادی همچنان مایه حیرت و ستایش است.
رئیس‌جمهور همچنین با کارشناسان مرمت آثار باستانی در محوطه تاریخی تخت‌جمشید نیز گفت‌وگو کرد و با توضیحات آنها از جزئیات ترمیم بخش‌های مختلف این اثر باستانی ارزشمند مطلع شد.
سیدعزت‌ا... ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی هم البته خود را به استان فارس و پاسارگاد رسانده تا اهمیت و جایگاه این منطقه را در مجموعه میراث ایرانیان یادآور شود.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: پاسارگاد نمادی از مدنیت است؛ بنابراین پاسارگاد متعلق به شخصیت جهانی کوروش است صرف‌نظر از اینکه اینجا دفن‌شده یا نشده آنچه مهم است احترام به شخصیتی است که متعلق به ایرانیان است.
ضرغامی افزود که منطقه گردشگری پاسارگاد ازجمله موضوعاتی است که در سفر ریاست‌جمهوری به فارس موردتوجه است و برای آن اعتبار در نظر گرفته‌شده است. عمده اعتبارات را هم به زیرساخت‌ها، مرمت و تسهیلاتی که به مردم باید داده شود، اختصاص می‌دهیم.