نسخه Pdf

در دادگاه اعضای یک باند  با چاقو به متهم حمله كردند

در دادگاه اعضای یک باند با چاقو به متهم حمله كردند

اعضای یك باند قاچاق تریاک، پس از محكومیت در دادگاه با چاقو و چوب به جان همدست‌شان افتادند. در این حادثه، متهم اصلی و همین‌طور دو نفر از ماموران محافظ، مجروح شدند و سرانجام ماموران انتظامی كاخ دادگستری، متهمان را دستگیر كردند.
ماجرا از این قرار بود كه متهمان به دستور حسین...، تریاک‌هایی كه از تركیه وارد می‌شد را خریداری كرده و در یك باغ با مواد دیگری مخلوط می‌كردند و به فروش می‌رساندند. حسین به همراه دوستش حسن كه از اعضای باند بودند و سابقا در تهران اقدام به تهیه تریاک می‌كردند، بعد از مدتی تصمیم گرفتند در خارج از تهران، محلی برای تهیه تریاک تعیین كنند تا كارشان راحت‌تر شود. آنها در محله‌ای در تهران با صاحب یك قهوه‌خانه به نام محمد تماس گرفتند و متوجه شدند باغی در نزدیك قهوه‌خانه او، جای مناسبی برای تهیه و پنهان كردن تریاک است.
آنها صبح روز بعد با دریافت اطلاعات از محمد به باغ مورد نظر رفته و وسایل زندگی‌شان را به آنجا بردند. مدتی بعد صاحب اصلی باغ وارد شد و با تعجب دید عده‌ای آستین‌ها را بالا داده و مشغول عمل‌آوری تریاک هستند. بعد از این اتفاق، اعضای باند تصمیم گرفتند دست و پای صاحب باغ را ببندند، اما او به آنها قول داد كه رازشان را در سینه نگه می‌دارد. صاحب باغ بعد از بیرون آمدن از باغ، ماجرا را به كلانتری اطلاع داد، ماموران متهمان را دستگیر كردند و 32 كیلوگرم تریاک از آنها به دست آمد.
ساعت 2 بعدازظهر دیروز، دادرسان شعبه چهارم دادگاه عالی جنایی، حسن و حسین را به چهار سال زندان و پرداخت 16 میلیون و 305 هزار ریال به عنوان جریمه و محمد را نیز به دلیل جور كردن باغ به 20 ماه حبس محكوم كردند.
اعضای باند پس از تمام شدن دادگاه به سمت محمد حمله كردند و او را با چاقو مورد ضرب و شتم قرار دادند، چراكه او را مسبب تمام بدبختی‌های‌شان می‌دانستند. آنها با یك چاقوی بزرگ به سمت او حمله‌ور شدند و به ضرب چاقو او را از پای درآوردند. محمد كه به‌شدت مجروح شده بود، راهی بیمارستان شد تا بعدا این ماجرا را پیگیری كند.
كیهان، خرداد 1340