نسخه Pdf

 تخت‌سفیدهای هوشمند و رایگان

کلیک بهترین وایت‌بردهای مجازی را معرفی می‌کند

تخت‌سفیدهای هوشمند و رایگان

فرض کنید استاد از راه دور در حال تدریس به گروهی از دانشجویان یا دانش آموزان است و نیاز به یک تخته وایت‌برد مجازی دارد. استاد روی تخته یک سؤال می‌نویسد و نظر همه دانشجویان را می‌پرسد. دانشجویان هریک باید روی تخته به سؤال استاد جواب بدهند و همچنین باید مشخص باشد که هر جواب را چه کسی نوشته است و همه باید جواب های بقیه را هم ببینند. اینجاست که نیاز به یک تخته وایت‌برد هوشمند احساس می‌شود. تخته‌سفید یک ابزار همکاری ضروری برای تیم‌هاست. در وضعیت کنونی که بیماری کرونا شایع شده، زمان آن فرارسیده که برای انجام کارهای خود به تخته‌سفید آنلاین روی بیاورید. در ادامه ما به چند نمونه از برنامه‌های تخته‌سفید آنلاین رایگان را برای شما آورده‌ایم.

Mural: یک پلتفرم عالی برای تیم‌های طراحی است که تمام موانع جغرافیایی را از بین می‌برد. با استفاده از این برنامه شما می‌توانید یادداشت‌های دیجیتالی، وظایف، فهرست کارها، طراحی ماکت‌ها، طرح‌ها و موارد دیگر را در اینجا ایجاد کنید و آن را با اعضای تیم خود در سراسر جهان به اشتراک بگذارید. علاوه بر این موارد Mural جلسات رأی‌گیری به‌صورت ناشناس را پشتیبانی می‌کند تا مردم بتوانند بازخوردهای خود را بدون ترس بیان کنند.
Miro : استفاده از تخته‌سفید دیجیتال را برای افراد تازه‌وارد آسان کرده است. حتی اگر قبلا از چنین برنامه‌هایی استفاده نکرده باشید می‌توانید آن را روی دسکتاپ، گوشی یا تبلت خود نصب کرده و از آن استفاده کنید.
این تخته‌سفید دارای الگوهای مختلفی مانند فلوچات، نقشه‌های ذهنی است که هر کدام را که مایل بودید می‌توانید استفاده کنید. بقیه فضای تخته‌سفید خالی می‌ماند و می‌توانید چند الگو را وارد کنید. این تخته‌سفید دیجیتال برای ایجاد توفان فکری یک سیستم فوق‌العاده است.
ایجاد همکاری بین اعضای تیم یکی از عناصر کلیدی در Miro است. شما و اعضای تیم می‌توانید برای یکدیگر پیام ارسال کنید، با یکدیگر چت کنید و یادداشت‌های چسبناک بگذارید. نسخه پریمیوم از این برنامه همچنین دارای امکاناتی مانند چت ویدئویی، رأی‌گیری و اشتراک‌گذاری صفحه است.
Miro یکی از بهترین تخته‌سفیدهای دیجیتال برای هر دو حالت دسکتاپ و دیجیتال است. این برنامه از امکانات بیشتری نسبت به سایر برنامه‌ها برخوردار است. تنها مساله‌ای که درباره این نرم‌افزار می‌توان بیان کرد این است که نسخه رایگان آن دارای امکانات محدودی است اما با این وجود استفاده از آن برای تیم‌های کوچک عالی است.
Limnu : اگر همواره برای جلسات توفان فکری و سخنرانی‌های خود از تخته‌سفید دیجیتال استفاده می‌کنید به عنوان یک پیشنهاد می‌توانید از Limnu استفاده کنید. این تخته‌سفید دیجیتال شباهت بسیاری به تخته‌سفید واقعی دارد اما کاری بسیار بیشتر از ارائه نقشه‌های نشانگر واقعی را انجام می‌دهد. همچنین این برنامه دارای ویژگی‌های همکاری دیگری نیز هست که اجرای آموزش آنلاین را بسیار آسان‌تر می‌کند. برای اینکه بتوانید دیگران را برای مشاهده تابلوی خود دعوت کنید می‌توانید روی نماد اشتراک‌گذاری کلیک کنید و پیوند را برای افراد دیگر Copy/Paste کنید. حتی در صورت تمایل می‌توانید مجوزهای افراد دیگر را فقط به مشاهده محدود کنید. از آنجا که افراد تیم شما نیازی به طی‌کردن مراحل ثبت‌نام طولانی ندارند، لازم نیست که شما نگران دردسرهای فنی باشید که ممکن است جلسه شما را مسدود کند.
Conceptboard : برنامه Conceptboard که برچسب نرم‌افزار تخته‌سفید ساده را نشان نمی‌دهد، قصد دارد به یک فضای‌کاری مشترک برای شما تبدیل شود که در آن تیم‌هایی از همه بخش‌ها بتوانند برای انجام کارهای خود گرد هم بیایند. چه در زمینه بازاریابی، توسعه محصول، استراتژی یا برنامه‌ریزی پروژه کار می‌کنید، Conceptboard یک فضای مجازی عالی را برای شما فراهم می‌آورد که در آن فضای همکاری و گردآوری ایده‌ها را برای شما فراهم می‌آورد.  امکان علامت‌گذاری فایل‌ها، افزودن نظرات و گرفتن بازخورد  به شما کمک می‌کنند تا بتوانید پروژه‌های خود را سریع انجام دهید. اعضای تیم می‌توانند، فایل‌ها، تصاویر، اسناد، اسکرین‌شات‌ها، پین‌کردن یادداشت‌های چسبناک را انجام دهند.
این تخته‌سفید همواره در حال گسترش و ارتقاست و به هر اندازه که می‌خواهید می‌توانید به آن محتوا اضافه کنید و وقتی کارتان تمام شد می‌توانید لینک تخته‌سفید خود را به‌راحتی با افراد داخل و خارج از سازمان در هر کجا که باشند و در هر زمان و هر دستگاهی به اشتراک بگذارید.
Draw.chat: تخته‌سفید دیجیتال یک موهبت است که توانسته بسیاری از موانع تیم‌ها را از بین ببرد. با استفاده از برنامه Draw.chat می‌توانید چت متنی، صوتی و تصویری را داشته باشید. با استفاده از Draw.chat فقط می‌توانید یک اتاق چت خصوصی ایجاد کنید و پیوند را با هم تیمی‌های خود به اشتراک بگذارید و سریعا به یک جلسه توفان فکری سریع دست پیدا کنید.
Draw.chat دارای امکاناتی مانند افزودن متن، تغییر رنگ، افزودن تصاویر و حاشیه‌نویسی تصاویر و فایل‌های pdf و موارد دیگر را به کاربران ارائه می‌دهد. همچنین در این برنامه قادر هستید چند تخته‌سفید را برای اهداف مختلف در لینک اصلی خود ایجاد کنید.
RealtimeBoard: بدون در نظرگرفتن مکان‌ها و مناطق زمانی، همکاری جذابی را برای افراد تیم‌ها فراهم می‌آورد. یکی از بهترین نرم‌افزارهای تخته‌سفید که در بازار وجود دارد RealtimeBoard است که برای تیم‌هایی که واقعا از یکدیگر دور هستند ایجاد شده که برای انجام برنامه‌های خود به SaaS متکی هستند.
برخی از امکانات این نرم‌افزار عبارتند از:
از یادداشت‌های چسبنده دیجیتالی و ویرایشگرهای متن پشتیبانی می‌‌کند تا در هر زمانی و هر مکانی بتوانید ایده‌های خود را ایجادکرده و روی آنها کار کنید.
از ابزارهای نقشه‌برداری ذهنی سریع پشتیبانی می‌‌کند.
با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید تمام اطلاعات لازم در یک فضای‌کاری مانند تصاویر، ویدئوها و محتواهای رسانه‌ای دیگر را در آن بگنجانید.
RealtimeBoard به جای اینکه یک بوم سفید خالی مانند بسیاری دیگر از نرم‌افزارهای تخته‌سفید دیجیتال ارائه دهد بیش از 50الگوی از پیش ساخته‌شده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
Ziteboard:  آخرین مورد Ziteboard است. یک وب‌سایت تخته‌سفید سبک که روی هر دستگاهی ازجمله لپ‌تاپ، تبلت و تلفن‌همراه کار می‌کند و برای هر دو مورد iPad’s Safari و Google Chrome لپ‌تاپ‌ها بهینه‌سازی شده است. به هدف بهبود کار برای اکثر تیم‌های راه‌دور، توسعه‌دهندگان، طراحان و ایجاد جلسات، برنامه‌ریزی و ارتباط بهتر با مشتری Ziteboard امکان همکاری بلادرنگ و چت صوتی و تصویری با هم‌تیمی‌ها را فراهم می‌آورد.
ضمیمه قاب کوچک